English

ایرج بیت اللهی خبر داد؛

اعلام حمایت استاندار هرمزگان از روند کیفیت بخشی برنامه های آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: برنامه جامع کیفیت بخشی آموزش استان با رویکرد موفقیت دانش آموزان در آزمون سراسری 1401 و راهیابی به موسسات آموزش عالی و دانشگاه های برتر کشور و همچنین ارتقا جایگاه استان در کنکور سراسری، با حمایت همه جانبه استاندار هرمزگان هدفگذاری و در حال اجراست.

اعلام حمایت استاندار هرمزگان از روند کیفیت بخشی برنامه های آموزشی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ایرج بیت اللهی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به کلیات این طرح اظهار کرد: در راستای برنامه جامع کیفیت بخشی آموزش استان به گونه ای برنامه ریزی شده است که آموزش ها از دوره ابتدایی و سطح پایه تا دوره متوسطه و پایه دوازدهم با رویکردی همه جانبه در دو بخش دانش آموزان و معلمان اجرایی و دنبال شود.
بیت اللهی گفت: در بخش ویژه آزمون سراسری با انتخاب 200 دانش آموز مستعد و نخبه استان در سه رشته تجربی، ادبیات و ریاضی پایه دوازدهم،  برنامه آموزش آنان توسط مدرسان کشوری که عمدتا مولفان کتب آموزشی و کمک آموزشی هستند اجرایی می شود.
وی با اشاره به جزییات این طرح و فرایند انتخاب دانش آموزان منتخب در ادامه افزود: حدود 5 هزار دانش آموز از بین 12 هزار و 500 دانش آموز پایه دوازدهم در یک آزمون تشخیصی در این طرح مشارکت داده خواهند شد که در نهایت 200 نفر از دانش آموزانی نخبه و برتر استان انتخاب و توسط مدرسان مجرب کشوری آموزش های تخصصی لازم را فرا خواهند گرفت.
بیت اللهی با بیان اینکه این برنامه منحصر به دانش آموزان پایه دوازدهم نیست و یک برنامه های آموزشی فراگیر از پایه است، گفت: علاوه بر تمرکز لازم و بسیج امکانات و ظرفیت ها ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم، برنامه دیگر آموزش و پرورش استان توجه به تقویت بنیه علمی آموزشی دانش آموزان پایه یازدهم است و دانش آموزان مستعد دارای معدل 18 در پایه دهم در این طرح هدفگذاری شده اند که تحت نظر مدرسان خبره و کارشناسان مجرب آموزش های لازم را کسب کنند.
وی با بیان اینکه این برنامه ها به دو صورت مجازی و حضوری برابر تقویم زمانبندی با دقت و نظم لازم دنبال می شوند، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت استان و وجود دانش آموزان مستعد که استعداد برتر خود را در دو سال اخیر در میادین علمی از جمله المپیادهای علمی و نانو نشان دادند و 4 مدال؛ طلا، نقره و برنز را برای استان به ارمغان آوردند، هدف گذاری برنامه های آموزشی و کیفیت بخشی به آزمون سراسری با جدیت دنبال خواهد شد که قطعا در سایه حمایت های ویژه و تلاش و کوشش دانش آموزان عزیز، نتایج درخشانی را برای استان به همراه خواهد داشت.
این مسوول همچنین با اشاره به راه اندازی مرکز المپیادهای استان که برای اولین بار اجرایی شده است، بیان داشت: در این مرکز 150 نفر از دانش آموزان نخبه و مستعد استان جهت شرکت در المپیادهای علمی و نانو شناسایی و با بهره گیری از اساتید مجرب آموزش آنان را در دست اجرا داریم که این مهم می تواند به کسب نتایج عالی برای استان دراین دو المپیاد مهم منجر شود.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه به برنامه توانمند سازی دبیران و معلمان استان اشاره کرد و گفت: با هدف آموزش، دانش افزایی و کسب مهارت های تخصصی و همچنین ارتقا شایستگی حرفه ای معلمان استان، با استفاده از مدرسان مطرح کشوری، آموزش های لازم در این بخش نیز اجرایی شده است که این ظرفیت می تواند در دو بخش المپیادها و آزمون های سراسری مکمل برنامه آموزش دانش آموزان است.
وی افزود: هم اکنون 500 نفر از دبیران دوره متوسطه در حال آموزش هستند و درصدد هستیم زمینه مشارکت بیشتر دبیران را در طرح یاد شده فراهم کنیم.
بیت اللهی همچنین گفت: در راستای برنامه های فراگیر تقویت بنیه علمی آموزشی دانش آموزان و دبیران و معلمان، بنا داریم این مهم را از دوره ابتدایی دنبال و با توانمند سازی دانش آموزان و فرهنگیان، رشد علمی آموزشی را از پایه دنبال نماییم که قطعا نتایج مورد انتظار در دوره های بالاتر تحصیلی قابل تحقق خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با قدردانی از توجه ویژه و حمایت همه جانبه استاندار هرمزگان در جایگاه رییس شورای آموزش و پرورش استان، یادآور شد: خوشبختانه نگاه عمیق و بلند نظری استاندار فرهنگی و فرهنگ دوست هرمزگان نسبت به مسایل آموزشی و توجه ویژه به آموزش و پرورش، زمینه تقویت برنامه های آموزشی را فراهم کرده است که امیدواریم با این نگاه متعالی و حمایت همه جانبه شاهد تحقق حداکثری برنامه های هدفگذاری هستیم.
وی افزود: توجه ویژه استاندار هرمزگان به آموزش و پرورش و اولویت بخشی به این مجموعه مهم، منحصر به مسائل آموزشی نیست و شاهد حمایت های عملی ایشان در زمینه های مختلف علمی، آموزشی و رفاهی معلمان و دانش آموزان هستیم.
به گفته بیت اللهی؛ علاوه بر تامین اعتبار جهت توسعه و تجهیز درمانگاه و باشگاه فرهنگیان که پس از بازدید از این مجموعه ها صورت عملی به خود گرفت، شاهد پیگیری مستمر و دقت نظرجدی استاندار هرمزگان به اجرایی شدن مصوبات شورای آموزش و پرورش هستیم که نشان می دهد این نهاد در افق دید مدیریت عالی دولت در استان، بسیار بلند و مورد امعان نظر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی