English

نورالدین وثوقی خبر داد:

آغاز عقد قرارداد شبکه آبیاری مغان با کشاورزان

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مغان گفت: عقد قرارداد آبیاری شبکه آبیاری مغان برای سال آبی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱با کشاورزان آغاز شده است.

آغاز عقد قرارداد شبکه آبیاری مغان با کشاورزان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نورالدین وثوقی ، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مغان گفت: عقد قرارداد آبیاری شبکه آبیاری مغان برای سال آبی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از اول دی ماه امسال در مناطق آبیاری اصلاندوز، شهرک، پارس آباد، بیله سوار و ادارات آبیاری مغانسر و جعفرآباد شروع شده است.

وی گفت: عمده محصولات کشت پاییزه در منطقه طی سال زراعی گندم، جو و کلزا بوده و با توجه به اینکه مخزن سد در شرایط مناسب نیست، از کشاورزان تحت پوشش درخواست می‌شود با استفاده بهینه از آب، مانع از تلفات بی‌رویه آب شوند.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مغان گفت: براساس معرفی نامه صادره از سوی اداره جهاد کشاورزی و بر اساس مبانی شبکه مغان، عقد قرارداد آبیاری بصورت ۵۰ درصد بهاره و ۵۰ درصد پاییزه انجام خواهد گرفت.

وثوقی گفت: با توجه به اینکه نوبت‌بندی برای تحویل آب به زارعان بر اساس تاریخ عقد قرارداد آبیاری خواهد بود انتظار می‌رود کشاورزان شبکه بزرگ مغان با عقد قرارداد آبیاری در موعد مقرر و آبیاری به موقع و کافی محصولات پاییزه و بهاره ضمن جلوگیری از تراکم مراجعات برای آبیاری محصولات، این سازمان را در برنامه‌ریزی جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر در سال آبی جدید یاری کنند.

وی گفت: کشاورزان اراضی خود را به موقع آبیاری و از هدر رفت آب جلوگیری کنند و در کشت‌های بهاره از محصولات با دوره آبیاری کمتر و مقاوم در برابر خشکسالی استفاده کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه