English

پویش «هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد» در کردستان آغاز بکار کرد

پویش اجتماعی سراسری آموزشی و اطلاع‌رسانی «هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد»، امروز چهارشنبه در مراسمی همزمان با سراسر کشور در کردستان هم فعال شد.

پویش «هر ایرانی یک سفیر پیشگیری از اعتیاد» در کردستان آغاز بکار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، این پویش با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و کمک سازمان‌های مردم نهاد کشور فعالیت می‌کند.

سرپرست اداره کل بهزیستی کردستان در آیین آغاز بکار این پویش گفت: دیدگاه‌های اجتماع‌محور و این نگاه که مردم نقاش اساسی در بسیاری امور داشته باشند جا نیافتاده بود اما امروز مردم و سمن‌ها گاهی از دولت هم جلو می‌افتند.

حسین رسولی افزود: نقش مشارکت‌های مردمی مهم است و به عنوان حلقه تکمیلی در کنار فعالیت‌های دولتی محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: 300 سمن در حوزه‌های اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی در استان فعالیت می‌کنند که نقش تاثیرگذاری در سلامت اجتماعی و روانی جامعه دارند.

رسولی با بیان اینکه فضای مشارکت اجتماعی را باید تغییر دهیم ادامه داد: باید با فرهنگسازی خیرین را تشویق کرد تا در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود کنند چرا که بسیاری از مشکلات مالی ناشی از همین آسیب‌های اجتماعی است.

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان هم در این آیین گفت: بسیاری از کارتن خواب‌های معتاد جای خواب ندارند و بعد از بهبودی هم به دلیل نداشتن خانه و مکان استراحت شبانه ، دوباره به اعتیاد باز می‌گردند.

سلیم کریمی گفت: نیاز است مکان‌هایی برای استراحت شبانه بهبود یافتگانی که از کمپ خارج می‌شوند فراهم شود تا چند ماهی که فرصت جذب دوباره آنها به جامعه فراهم می‌شود در آن زندگی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه