English

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان خبر داد:

قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ماه جاری اجرایی می شود

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان با اشاره به قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده گفت: این قانون از ۱۳ دی ماه جاری اجرایی شده و در خصوص معاملات طلا، اصل طلا از این مالیات معاف و ۹ درصد به کارمزد و اجرت تعلق می گیرد.

قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ماه جاری اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، وجیه‌اله ذکوری، سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان افزود: در قانون مصوب آمده است ۶ ماه پس از تاریخ ابلاغ، این قانون لازم‌الاجراست که از ۱۳ دی ماه اصل طلا معاف از مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود اما اجرت و کارمزد آن مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

وی افزود: اجرای این قانون مشروط به این است که کلیه معاملات از سوی طلافروشان درسامانه مؤدیان مالیاتی به تفکیک اصل طلا و اجرت و دستمزد آن ثبت شود.

ذکوری تصریح کرد: اگر طلافروشان قیمت اصل و اجرت ساخت و کارمزد و سود را تفکیک نکنند، ۹ درصد دیگر جریمه می‌شوند.بنابراین اگر  این  موضوعات رعایت نشود یعنی اگر طلافروشان  قیمت  اصل و اجرت و کارمزد را تفکیک نکنند، علاوه بر اینکه اجرت ساخت و کارمزد و سود فروشنده مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌شود، ۹ درصد  دیگر  به  عنوان  جریمه  غیرقابل  بخشش  به فروشندگان طلا تعلق خواهد گرفت که این جریمه ۹ درصدی قابل انتقال به مشتری نخواهد بود.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان همدان همچنین افزود: با عنایت به مفاد ماده (۱۳) قانون مزبور و عدم راه اندازی سامانه مؤدیان و بنابر الزام قانونی قسمت اخیر ماده یاد شده تا زمان راه اندازی سامانه مؤدیان ترتیبات ثبت نام، نحوه ارائه اظهارنامه مالیاتی حسب مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷/ ۲/ ۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن می باشد.

وی افزود: بنابراین تا زمان راه اندازی سامانه مودیان صرفا اشخاص مشمول موضوع فراخوان های هشتگانه (اختیار حاصله از ماده ۱۸ قانون مصوب ۱۳۸۷) مکلف به انجام تکالیف قانونی از جمله ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر دوره مالیاتی خواهند بود.

ذکوری در پایان تصریح کرد: سایر موارد از جمله تعاریف، تاریخ تعلق، ماخذ، نرخ، معافیت ها، استرداد، مالیات کالاهای خاص، مالیات و عوارض خاص، جرائم، نحوه تخصیص، انتقال و توزیع مالیات و عوارض، رفع اختلاف و دادرسی مالیاتی تابع قانون جدید (لازم الاجرا از ۱۳/ ۱۰/ ۱۴۰۰) خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه