English

دژپسند در صحن علنی:

سند راهبردی و نقشه راه اقتصاد هوشمند در آستانه نهایی شدن است

وزیر اقتصاد گفت: سند بانکداری دیجیتال را تهیه کردیم تا اجرایی شود و اکنون نیز سند راهبردی و نقشه راه اقتصاد هوشمند در آستانه نهایی شدن است و جایگاه ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان قائل شده‌ایم.

سند راهبردی و نقشه راه اقتصاد هوشمند در آستانه نهایی شدن است

به گزارش خبرگزاری موج، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت شرکت‌ های دانش‌بینان گفت: سال گذشته در برنامه خود جهت تصدی وزارت اقتصاد، شکل‌گیری اقتصاد هوشمند را مورد توجه قرار دادم، زیرا معتقدم رفع مشکلات امروز کشور از این طریق ممکن است و بُعد دیگر اقتصاد هوشمند را فعالیت دانش‌ بنیان می‌دانیم.

او افزود: یکی از لوازم اجتناب‌ ناپذیر اقتصاد هوشمند شکل‌گیری جامعه و اقتصاد دانش‌بنیان است و نقش کلیدی این حوزه را شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها برعهده دارند، در یک سال گذشته برای رفع مشکل این حوزه جلساتی را با شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان داشته‌ایم و آیین‌نامه‌ای برای تنظیم رابطه آن‌ها با دولت تهیه شده است، همچنین هسته اندیشه ورزی اقتصاد هوشمند را تشکیل داده‌ایم و نیازمندی‌های آن‌ها تدوین می‌شود تا مبنای اجرا قرار گیرد.

دژپسند ادامه داد: سند بانکداری دیجیتال را تهیه کردیم تا اجرایی شود و اکنون نیز سند راهبردی و نقشه راه اقتصاد هوشمند در آستانه نهایی شدن است و جایگاه ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش‌بنیان قائل شده‌ایم.

وزیر اقتصاد با اشاره به مشکلات حوزه مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: طبیعتا از نظر قوانین و مقررات مشکلی وجود ندارد، امّا در حوزه اجرا هنگام مواجهه شرکت‌های دانش‌بنیان با سازمان امور مالیاتی و گمرک مشکلات ایجاد می‌شود، جلسات مستقیمی بین شرکت‌های دانش‌بنیان، وزارت کشور، سازمان امور مالیاتی و گمرک انجام شده است و همه موارد مابین این بخش‌ها را بررسی کرده‌ایم و کمیته‌های فرعی نیز تشکیل شده تا مشکلات موجود رفع شود.

دژپسند اظهار کرد: در قالب بخشنامه مشکلاتی که بین شرکت‌ های دانش‌بنیان با سازمان امور مالیاتی و گمرک بوده را رفع کرده‌ایم و برخی مشکلات باقی‌مانده دیگر نیاز به مقررات زدایی دارد که آن‌ها نیز در حال پیگیری است، در شورای بازنگری قانون مالیات مستقیم ۳ نماینده مجلس نیز حضور دارند که می‌توانند مواردلازم را یادآوری کنند.

وزیر اقتصاد بیان کرد: برخی مشکلات شرکت‌ های دانش‌ بنیان در حوزه مالیات نیازمند اصلاح قانون مالیات مستقیم است که وزارت اقتصاد این قانون را مورد بررسی قرار داده و تأمین نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان، نوپا و نوآور مورد توجه قرار گرفته است تا با سرعت بیشتر و بدون مشکل به مسیرشان ادامه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه