English

مرتضی اثمری:

کاهش دما همراه با بارش و تشکیل مه در استان خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: از روز دوشنبه سامانه بارشی دیگری همراه با بارش‌های خوب همراه با کاهش دما در استان فعال خواهد شد.

کاهش دما همراه با بارش و تشکیل مه در استان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: پس از خواف بیشترین بارش در شهرستان‌های تربت‌حیدریه و فریمان با ۱۲ میلیمتر و پس از آن بردسکن با ۱۰ میلیمتر گزارش شده است و میزان بارش باران طی این مدت در مشهد ۶ میلیمتر بوده است.

اثمری در ادامه این خبر افزود: در این مدت بارندگی در شهرستان‌های سرخس، چناران، مشهد، نیشابور، خواف، تربت‌حیدریه، کاشمر، تربت‌جام، خواف، فریمان، بردسکن، تایباد، بجستان و کلات ثبت شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی یادآور شد: یک سامانه بارشی که از عصر روز پنجشنبه در این استان فعال شده بیشتر نقاط خراسان رضوی را فرا گرفته است که از امروز به تدریج از نواحی جنوب شرقی خراسان رضوی خارج می‌شود و از روز دوشنبه سامانه بارشی دیگری همراه با بارش‌های خوب همراه با کاهش دما در استان فعال خواهد شد.

وی همچنین در مورد وضعیت دمای هوای خراسان رضوی عنوان کرد: برای امروز شنبه و فردا کاهش ابر و تشکیل مه صبحگاهی و شبانگاهی به ویژه در ارتفاعات و نواحی سردسیر خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

اثمری اظهار کرد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۱۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به دیروز چهار درجه افزایش دارد و روز یکشنبه دمای هوا ۱۴ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است و از روز دوشنبه همراه با بارش‌های پیش‌بینی شده روند دمای هوا کاهشی خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در مورد دمای هوای مشهد تصریح کرد: کمینه دمای هوای دیشب مشهد ۲ درجه سلسیوس بود که با تداوم روند افزایشی دوشنبه شب به چهار درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت و پس از آن روند کاهشی می‌یابد و سه‌شنبه شب به یک درجه زیر صفر خواهد رسید.

اثمری در خاتمه اضافه کرد: قوچان با کمینه دمای هوای ۶ درجه زیر صفر و درگز با بیشینه دمای هوای ۱۲ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در بردسکن با سرعت ۳۶ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه