English

تامین تجهیزات استاندارد با اتکا بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شرایط متاثر از تحریمها فرصتی است تا برای تامین تجهیزات استاندارد و استراتژیک از توان صنایع داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

تامین تجهیزات استاندارد با اتکا بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، شرکت‌های کشتیرانی و صاحبان کالا را در توسعه اقتصاد دریا محور همراه و شرکای تجاری بنادر دانست و اظهار داشت: تمام تلاش مسوولان در سازمان بنادر جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به خطوط کشتیرانی بوده و ارائه راهکارها در قالب چنین جلساتی در کاهش هزینه های مترتب بسیار موثر است.
محمدی کرجی‌ران روز سه‌شنبه ۷ دیماه درنشست هم‌‍‌‌اندیشی، ارتقا حمل و نقل، تجارت دریایی و بررسی مشکلات شرکت‌های کشتیرانی که در محل بندر شهید رجایی برگزار شد، گفت: سرمایه‌گذاران، شرکت‌های کشتیرانی، صاحبان کالا و اپراتورها، همگی شرکای تجاری بنادر بوده و معتقدیم باید خدماتی مطلوب و مناسب به آنها ارایه شود.
وی ضمن قدردانی از زحمات فعالان خطوط کشتیرانی بیان داشت: تمام تلاش و دغدغه مسوولان در سازمان بنادر جلوگیری از تحمیل هزینه‌های اضافی به خطوط کشتیرانی است تا سرمایه‌گذاران این بخش بدون چالش و با اطمینان خاطر فعالیت‌های اقتصادی خود را دنبال کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان توسعه زیرساخت‌ها و تقویت بنادر به تجهیزات روز را عاملی مهم درجهت ارتقای نرم عملیاتی، تقویت خدمات حمل و نقل دریایی دانست و افزود: شرایط متاثر از تحریمها فرصتی است تا برای تامین تجهیزات استاندارد و استراتژیک از توان صنایع داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.
محمدی کرجی ران بهره گیری از تجهیزات بندری پیشرفته از جمله مکنده و کشنده‌های استاندارد را یکی از راهبردهای ترسیم شده در بندر شهید رجایی عنوان کرد و ادامه داد: برای تحقق این هدف با تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان وارد مذاکره شده‌ایم و در سفر هیات دولت به استان نیز پیگیری این موضوعات به صورت جدی مورد توجه است.
وی در پایان صحبت‌های خود برگزاری این نشست‌ها را زمینه‌ساز هم‌افزایی بیشتر بنادر و فعالان کشتیرانی برشمرد و ضمن تاکید برتداوم این نشست ها خاطرنشان کرد: در تمامی مقاطع زمانی همراهی نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی با سازمان بنادر بسیار سازنده و اثربخش بوده و یقینا برآیند حاصله از دیدگاهها و نقطه نظرات فنی و کارشناسی در چنین جلساتی می تواند نقش راه و ترسیم کننده  سیاست‌گذاری و راهبردها پیش رو باشد.

تاکید بر برگزاری نشست های هم اندیشی سازمان بنادر و انجمن های کشتیرانی بشکل فصلی
مسعود پل مه، دبیر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران نیز برگزاری این نشست را در ایجاد هم‌افزایی برای برطرف شدن مشکلات طرفین ضروری دانست و خاطرنشان کرد: به عنوان یک وظیفه ملی برای آبادانی کشور و توسعه اقتصادی کشور در کنار دولت و سازمان بنادر هستیم.
وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های انجمن های کشتیرانی در حوزه اقتصاد دریایی و بندری می‌توان به بهترین شکل استفاده کرد، گفت: درعین حال انتظار داریم این نشست‌های عمومی و تخصصی به صورت فصلی ادامه داشته باشد.
از دیگر موارد مطروحه در این نشست تاکید بر حضور پررنگ نمایندگان کشتیرانی بر روی کشتی‌ها به منظور نظارت  بر ایمنی و بسته‌بندی کالاهای ورودی و تجهیزات بندری، نظارت بر جلوگیری از آسیب‌رسانی به کالاهای صادراتی و وارداتی و درج اطلاعات کالاهای غیرکانتینری بود که منصور خرمشکوه معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به آنها اشاره کرد.
گفتنی است، در ابتدای این نشست دو ساعته تعدادی از مدیران و نمایندگان شرکت های خطوط کشتیرانی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود را با مدیر و معاونت‌های این منطقه ویژه مطرح کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه