English

تخلیه و بارگیری۷۰ هزارTEU کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه آذرماه امسال۷۰ هزارو ۶۴ TEU کانتینر یخچالی در بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شد.

تخلیه و بارگیری۷۰ هزارTEU کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان،حمیدرضا محمدحسینی مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در تشریح آخرین آمار تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی در بنادر شرق هرمزگان، اظهار داشت: در بازه زمانی فرودین ماه تا نیمه آذر ماه امسال، ۷۰ هزارو ۶۴ TEU کانتینر یخچالی جابجا شده که عمده این کالاهای صادراتی حمل شده به کشورهای حوزه خلیج فارس شامل میوه و تره بار به میزان ۱۳۱ هزار و ۲۶۴ تن است.
وی سهولت، ایمنی، ‌صرفه‌جویی کردن در زمان به هنگام بارگیری کالا پایین آمدن زمان توقف کشتی ها و افزایش ماندگاری کالا را از مزیت های این نوع حمل و نقل دریایی عنوان کرد و بیان داشت: طی این مدت نیز شش هزار و ۳۴۳ فروند شناور در بنادر شرق هرمزگان پهلو گرفته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش به ثبت رسیده است.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: از این میزان شناور ۲۷۹ فروند بالای هزار تن و تعداد ۶ هزار و ۶۴ فروند دیگر نیز شناورهای زیر هزار تن هستند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
محمدحسینی خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی نیز ۲۴ هزار و ۲۶۵ کامیون حامل کانتینر یخچالی در بنادر مرکز و شرق هرمزگان رفت و آمد داشته‌اند که آمارها افزایش ۷ درصدی را به ثبت رسانده‌اند.
شایان ذکر است اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با بهره گیری از ۲ بندر تجاری و مسافری در مرکز و 5 بندر تابعه در شرق هرمزگان، در حوزه‌های مسافری، تجارت و گردشگری دریایی فعالیت می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه