English

مدیرکل بندر امیرآباد خبر داد:

تحقق ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

مدیرکل بندرامیرآباد از تحقق ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه گذاری در بندر امیرآباد خبر داد.

تحقق ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدعلی اصل سعیدی پور اظهار داشت: این میزان تخلیه و بارگیری ۶۹۰ فروند کشتی در بندرامیرآباد انجام شده که یک میلیون و ۹۸۷ هزارتُن واردات و بقیه مربوط به صادرات است.

وی با اشاره به وجود شبکه ریلی داخلی و اتصال این بندر به شبکه سراسری راه آهن به عنوان یکی از ظرفیت منحصر به فرد و بالفعل در میان بندرهای شمالی کشور افزود: حمل ریلی کالا در بندر امیرآباد با افزایش ۱۱۷ درصدی به ۷۳ هزار و ۲۰۳ تُن رسید.

مدیرکل بندرامیرآباد به مراودات چند جانبه، ایجاد تنوع کالا در صادرات و تأمین کالا‌های اساسی کشور از بندر امیرآباد، به ترانزیت خارجی ۵۰ هزارتُن کالا پارسال در این بندر اشاره کرد و گفت: با بهبود شاخص‌های عملیاتی، در پی سهم پذیری بیشتر از حمل و نقل دریایی بین المللی با توجه به وجود ظرفیت مطلوب تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد بوده تا شاهد افزایش تنوع و تکمیل زنجیره حمل و نقل کالا از مسیر‌های ترانزیتی امیرآباد _ دوغارون و همچنین ترانزیت کالا از کشور‌های حوزه CIS به کشور افغانستان و بهره گیری مؤثر از مسیر‌های ریلی باشیم.

 وی افزود: سهم بیش از ۵۰ درصد تخلیه و بارگیری و صادرات کالا و نیز تخلیه غلات در میان بنادر تجاری شمال کشور به این بندر اختصاص داشته و در آینده نزدیک با برنامه ریزی‌های کلان تدوین شده، بندر امیرآباد به بندر کانونی کانتینربَر شمال کشور تبدیل خواهد شد.

سعیدی پور تصریح کرد: با تحقق ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه گذاری ، مجموع سرمایه گذاری جذب شده بخش خصوصی ۱۷ هزار و ۷۳ میلیاردریال بوده که از این میزان ۹ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و بقیه در حال ساخت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه