English

مجری پرس تی وی عنوان کرد:

برنامه بازار پُلی میان صنعت و صادارت

رسانه نقش بزرگی برای معرفی توانمندی های یک کشور به افکار عمومی جهان دارد. بخشی از این توانایی ها به تولیدات صنعتی و کشاورزی باز می گردد که خوب است ملت های دیگر با آن آشنا شوند.

برنامه بازار پُلی میان صنعت و صادارت

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری موج، با اتصال سه حلقه مهم یعنی بخش تولید، رسانه بین المللی و تجارت خارجی می توان بر حجم صادرات و در نتیجه آن افزایش درآمد ارزی افزود. پرس تی وی با همین رویکرد مدتها است برنامه ای موسوم به «بازار» را تهیه و پخش می کند. این برنامه با ارائه تصویری واقعی و گزارش محور از روند تولید بخش های مختلف مانند کالاهای پتروشیمی و صنایع شیمیایی به ویژه شوینده ها، محصولات بهداشتی و درمانی و صنایع معدنی از جمله مصالح ساختمانی مانند فولاد، سیمان، کاشی و سرامیک و... مخاطبان خود را با محصولات ایرانی آشنا می کند. کالاهایی که به نسبت رقبای جهانی معمولا از قیمت کمتری در بازار صادراتی برخوردار هستند. 

گفت و گوی برنامه بازار با کارشناسان و مدیران شرکت ها فرصتی برای آنها فراهم کرده که سخن خود را از طریق این برنامه در شبکه پرس تی وی به گستره ای به وسعت جهان برساند. 

برنامه بازار از شرکت های دانش بنیان تا تولید کالاهایی که در لبه فناوری روز قرار دارند مانند ریزپردازنده ها را به تصویر می کشد تا توانایی متخصصان داخلی در جهان نمود یابد و کار برای صادرکنندگان تسهیل شود. به بیان دیگر این برنامه تلاش می کند حلقه مفقوده در زنجیره صنعت، رسانه و صادرات را تکمیل کند.

سامسون باغستانیان مجری این برنامه با اشاره به اینکه برنامه بازار به عنوان برنامه پیشرو فعالیت می کند و می تواند برای کشورهای همسایه ایران قابل استفاده باشد گفت: مخاطبان از طریق برنامه بازار می توانند از انبوه تولیدات متنوع در ایران آگاه شوند.

 

وی درباره اهداف برنامه بازار شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی اظهار کرد: برنامه بازار بیشتر به دنبال کسب و کارهای موفق است که هم در تجارت خارجی فعال هستند و هم می توانند نماینده خوبی برای معرفی توانایی های تولیدی ایران باشند. 

باغستانیان ادامه داد: پرس تی وی از طریق برنامه بازار با معرفی بخش تولید کشورمان به مخاطبان خود نشان می دهد که چه شرکت های اقتصادی و تولیدی‌ای در ایران فعالیت دارند.

مجری برنامه بازار پرس تی وی تاکید کرد: نکته مهم‌تر در تهیه برنامه بازار این است که مخاطب می تواند به این واقعیت دست یابد که علیرغم فشار تحریم های ظالمانه امریکا، همچنان ایران در تجارت بین الملل فعال است. 

باغستانیان گفت: تاکنون بیش از 60 قسمت از این برنامه تولید شده و پیش بینی می شود روند تولید و پخش این برنامه اقتصادی در سال‌های آینده هم ادامه یابد. 

وی در خصوص نحوه تولید برنامه بازار شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی تصریح کرد: بسیاری از مجموعه های تولیدی و صنعتی ایران با ما همکاری می کنند؛ چرا که این برنامه برای مخاطبان شبکه در خارج کشور بسیار جالب بوده است حتی در بازدید از برخی کارخانه ها نکات جدیدی یاد گرفتم و برای خودم هم بخش هایی از برنامه بازار آموزنده بود. همچنین مفید بودن برنامه بازار در بازخوردهایی که دریافت می کنیم، مشخص است.

این فعال رسانه در خصوص برنامه های مشابه در سایر شبکه های مطرح جهان گفت: سایر کشورها در برنامه های تلویزیونی خود مشابه برنامه بازار را دارند. در کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس - که من در آن زندگی کرده و بزرگ شدم - دقیقا مشابه چنین برنامه ای وجود دارد.

 

چگونه با پرس تی وی همکار شدم

باغستانیان درباره نحوه آشنایی اش با پرس تی وی گفت: زمانی که در انگلیس زندگی می کردم، در دانشگاه سه رشته اجرای هنری، تئاتر و رسانه را ادامه دادم و از زمان شروع به فعالیت پرس تی وی به همراه پدرم از بینندگان این شبکه بودیم و حتی دوست داشتم در این شبکه کار و در ایران زندگی کنم. یکی از برنامه های پرمخاطب این شبکه با اجرای جرج گالووی (نماینده سابق پارلمان انگلیس) بود که ما هم آن را با جدیت دنبال می کردیم چرا که از دید رسانه ای بسیار جالب بود.  

او در مورد سال های اولیه فعالیت این شبکه و علاقه مردم انگلیس به این شبکه گفت: آن زمان پرس تی وی در داخل انگلیس پخش می شد و مردم با آن آشنا بودند؛ اما متاسفانه در حال حاضر پرس تی وی دیگر مانند شبکه های داخلی در انگلیس پخش نمی شود.

این فعال رسانه درباره نحوه همکاری خود با پرس تی وی گفت: در ابتدای سال 2012 به ایران آمدم و برای همکاری با پرس تی وی تست دادم. زمانی که پذیرفته شدم، به عنوان دبیر خبر وارد شبکه شدم. همزمان برای اجرای زنده در پرس تی وی دوره آموزشی دیدم و اکنون چند سال است که مجری برنامه های ورزشی و نیز دور دنیا هم هستم. 

باغستانیان ادامه داد: علاوه بر این‌ها در برنامه های فرهنگی مانند ایران هم فعالیت می کردم. سپس به اتاق خبر رفتم و در برنامه پرس پلاس پیشنهاد شد که هم گزارشگر و هم مجری دوم باشم تا  اینکه رسیدیم به برنامه جالب بازار که به تجارت های داخلی و خارجی شرکت های موفق ایران می پردازد. 

مجری شبکه بین‌المللی پرس تی وی در پایان، درباره مسدود شدن وب سایت پرس تی وی در ایالات متحده هم تصریح کرد: اینکه دامنه .com  وب سایت شبکه پرس تی وی توسط امریکا مسدود شده تاثیری در جذب مخاطبان این شبکه ندارد چرا که آنها می توانند  در دامنه.IR هم شبکه ما را پیگیری کنند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه