English

تخلیه و بارگیری ۱۲۰ میلیون اقلام کالا در بنادر کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۱۲۰ میلیون اقلام کالای تجاری در نیمه نخست امسال در بنادر کشور تخلیه وبارگیری شد.

تخلیه و بارگیری 120 میلیون اقلام کالا در بنادر کشور

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علی‌اکبر صفایی در پایان بازدید کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های توسعه‌ای و تجهیزاتی بندر شهید رجایی اظهار داشت: حمل و نقل دریایی در اقتصاد کشور سهم به‌سزایی دارد و باید با کمک مجلس شورای اسلامی و با سیاست‌گذاری‌های جدید قانونی، این سهم افزایش یابد.
وی توسعه گردشگری دریایی و ساحلی را از دیگر رویکردهای جدی سازمان برشمرد و ادامه داد: در حوزه گردشگری دریایی، در نظر داریم پروژه نخل ناخدا در نزدیکی فرودگاه بندرعباس را سرعت بیشتری بدهیم و دسترسی مردم جزیره هرمز را تسهیل کنیم.
صفایی یادآور شد: بطور قطع توجه دولت سیزدهم این است تا زیربناهای مناسب‌تری در بنادر استان هرمزگان و سایر بنادر بازرگانی کشور فراهم کند و امیدواریم با تجهیز بنادر به امکانات مناسب و بهینه، بندر شهید رجایی را در چرخه حمل و نقل بین‌المللی حفظ کنیم.
اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به منظور ارزیابی روند پیشرفت پروژه‌های بزرگ ملی در بندرکانتینری شهید رجایی، اسکله نخل ناخدا و اتخاذ تدابیر مانع‌زدایی برای طرح‌های توسعه‌ای، به بندرعباس سفر کرده‌اند، با همراهی مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر، از سه پست اسکله نفتی بندر خلیج فارس دیدن کردند.
لازم بذکر است، در ادامه روند اجرایی پروژه مرحله سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی، پست دوم اسکله کانتینری متناسب با شناور طرح تا متراژ ۹۰۰ متر شامل اجرای عملیات بتن ریزی عرشه اسکله، تکمیل عملیات لایروبی پای اسکله و حوضچه، نصب ملحقات اسکله با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد و همچنین اراضی متناظر در پسکرانه به مساحت ۴۴ هکتار شامل تکمیل عملیات بلوک چینی محوطه و نیز تکمیل عملیات اجرای ساختمان‌ها و تاسیسات مرتبط با محدوده پروژه با پیشرفت فیزیکی ۸۰، مجموعه اقداماتی است که تا پایان سال ۱۴۰۰ مدنظر قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه