English

کاهش۶۰ درصدی رعایت پروتکلهای بهداشتی در گناباد و بجستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد بیان کرد: از یکایک مردم درخواست می شود با رعایت جدی و دقیق تر دستورالعمل های بهداشتی، در حفظ سلامت خود و جامعه و مدافعان سلامت پیشگام باشند.

کاهش۶۰ درصدی رعایت پروتکلهای بهداشتی در گناباد و بجستان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا احمدی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد در خبری عنوان کرد: کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی در شهرستانهای تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) به ۶۰ درصد رسیده است و برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ و از جمله سویه اومیکرون باید احساس مسوولیت مردم به رعایت این پروتکلها افزایش یابد.

احمدی در ادامه این خبر تاکید کرد: برای مقابله با سویه اومیکرون بیماری کووید ۱۹ باید علاوه بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و شست و شوی مرتب دست ها، تزریق دزهای اول، دوم و سوم به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد در ادامه افزود: چون بررسی های علمی نشان می دهد که افرادی که واکسن تزریق کرده اند نسبت به دیگران کمتر مبتلا به کرونا شده اند و در صورت ابتلا، بستری و درصد فوت در آنان کمتر است.

وی با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای مقابله با موج احتمالی ناشی از سویه اومیکرون اظهار کرد: این دانشگاه در راستای سیاستها و رویکردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آمادگی کامل قرار دارد ولی مهمترین مسأله در جلوگیری از بروز احتمالی اوجگیری جدید و یا گذر کم خطر از آن، رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد در ادامه یادآور شد: از یکایک مردم درخواست می شود با رعایت جدی و دقیق تر دستورالعمل های بهداشتی، در حفظ سلامت خود و جامعه و مدافعان سلامت پیشگام باشند.

وی با اشاره به تاثیر تعطیلی مدارس و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در کنترل شیوع سویه اومیکرون اذعان کرد و گفت: هرچه فاصله گذاری اجتماعی یا فیزیکی بیشتر رعایت و به فاصله حداقل یک متر توجه شود و اجتماعات غیر ضروری کمتر باشد، در کنترل این اپیدمی اثر بیشتری دارد.

احمدی در خاتمه خاطرنشان کرد : تاثیر آموزش حضوری در افزایش کیفیت آموزش دانش آموزان و دانشجویان را نمی توان نادیده گرفت ولی تصمیم نهایی برای تشکیل و یا تعطیلی کلاس های حضوری دانش آموزان و دانشجویان، برعهده ستاد ملی کرونا و قرارگاه های مدیریت استانی کروناست و هر موردی که به ما ابلاغ شود در جهت حفظ سلامت عمومی جامعه در شهرستانهای گناباد و بجستان به صورت کامل اجرا می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه