English

۱۵۱ کردستانی در مهرواره قرآنی طاها رقابت می‌کنند

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: 151 نفر از طلاب خواهر و خانواده طلاب و روحانیون استان در مهرواره قرآنی طاها شرکت کرده‌اند.

151 کردستانی در مهرواره قرآنی طاها رقابت می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت الاسلام سعید عسکری  پیش از ظهر امروز سه شنبه در مراسم افتتاحیه مهرواره قرآنی طاها که امروز در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد اظهار کرد: مسابقات طلاب و روحانیون چندین سال است در سطح استان برگزار می‌شود اما متاسفانه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تعطیل شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: امسال این دوره مسابقات تحت عنوان مهرواره قرانی طاها با شعار قرآن کتاب زندگی در سطح استان طی 2 روز در شهرستان‌های سنندج و سقز برگزار می‌شود‌.

 عسکری با بیان اینکه مهرواره قرآنی طاها از امروز در سنندج کلید خورده است افزود: فراخوان این مهرواره قرآنی از ابان ماه شروع شد و در بازه زمانی تعریف شده در مجموع 151 نفر شرکت کردند که در 257 نفر رشته ثبت نام و در سه بخش رشته شامل قرائت، ترتیل ،مفاهیم ،نقاشی و ...باهم به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این دوره مسابقات امسال با رعایت کامل شیوه نامه‌های کرونایی و در دو قالب حضوری و مجازی برگزار می‌شود گفت: استان کردستان در رشته قرائت در شهر سنندج و سقز برگزار می‌شود.

 مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در ادامه به جایگاه قرآن از منظر رسول اکرم پرداخت و عنوان کرد: آنچه درباره قران از کلام پیامبر اسلام به ما رسیده این است که قران صرفا ویژه مجالس ختم نیست و آیات آن باید در عرصه‌های مختلف زندگی بشر رهنمون کننده و هدایت کننده باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید به نحوی عمل کنیم که قرآن در تمام زوایای زندگی‌مان جاری و ساری و عملی شود.

عسکری برگزاری مسابقات قرآنی را یکی از راه‌های عملیاتی کردن قرآن در زندگی انسان دانست و عنوان کرد: ثواب یک ختم قرآن برابری می‌کند با رسالت 313 پیامبری که ابلاغ رسالت کرده باشند و رسالت را تمام کرده باشند.

  مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در پایان با بیان اینکه این دوره مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و نفرات اول تا سوم هر رشته به بخش کشوری راه پیدا می‌کنند و با نفرات برتر سایر استان‌ها به رقابت می‌پردازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه