English

اجرای بیش از ۳۸۰ ویژه برنامه در استان کردستان به مناسبت هفته وحدت

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: همزمان با هفته وحدت 382 عنوان برنامه در سطح استان برگزار می‌شود.

اجرای بیش از 380 ویژه برنامه در استان کردستان به مناسبت هفته وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت الاسلام سعید عسکری ظهر امروز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه، با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت یادگار بسیار ارزشمندی از امام امت است که باید از این ظرفیت ارزشمند برای تقویت وحدت و آسیب شناسی توطئه‌های دشمنان علیه جهان اسلام بهره بگیریم.

وی با بیان اینکه هفته‌ وحدت یکی از برنامه‌های پیشنهادی امام امت بوده و بستری برای گرد آوردن تمام مسلمانان در کنار هم است، افزود: البته تاکید امام راحل در مورد هفته وحدت منحصر به انقلاب اسلامی نیست اما با شروع انقلاب اسلامی این مسئله خیلی پررنگ‌تر شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: اگر انقلاب هم به پیروزی رسید در پرتو وحدت بوده و تضمین کننده بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی هم در گرو همین وحدت است.

وی به فرامین رهبر معظم انقلاب هم در این خصوص گریزی زد و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر حفظ وحدت و دوری از تفرقه تاکید فرموده است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت بیش از پیش پایه‌های وحدت و انسجام  در جهان اسلام، گفت: امروز ایادی استکبار در برخی از کشورهای اسلامی دست به جنایت‌هایی می زنند که قلب بشریت به ویژه مسلمانان جهان را به درد می‌آورد.

وی با محکوم کردن اتفاقات قندهار افغانستان در کشتار مسلمانان در نماز جمعه گفت: این توطئه‌های تفرقه افکنانه نشانه زبونی دشمنان در برابر امت اسلام است و جبهه مقاومت روز به روز در حال تقویت است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: داعش به جای اینکه وقت خود را صرف مبارزه با استکبار و اسرائیل بکنند به راهی کشیده شده‌اند که مردم را که در مسجد دست دشمنان کاملا پیداست و این رویه نشان از زبونی دشمنان است.

وی افزود: ایران با وجود تمام مشکلات رو به جلو حرکت می‌کند و جبهه مقاومت با قدرت پیش می‌رود، وقتی دشمن از همه جا مایوس شود دست به جنایتی همچون اتفاق ناگوار قندهار می‌زند.

وی اضافه کرد: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور مسئول دبیرخانه برنامه‌های هفته وحدت در استان کردستان است و با حضور دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد گرامیداشت هفته وحدت جلسات مختلفی برای برگزاری هرچه باشکوه ویژه برنامه‌های این ایام تشکیل شده است.

به گفته مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، دبیرخانه دائمی برنامه‌های هفته وحدت نیز از امسال در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور دایر خواهد شد و در همین راستا کمیته‌های مختلفی نیز تعریف شده است.

راه‌اندازی دبیرخانه دائمی هفته وحدت در کردستان

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه فراخوان 35مین کنفرانس وحدت اسلامی اتحاد اسلامی همزمان با سراسر کشور در مردادماه امسال در استان کردستان منتشر شد، گفت: ستاد بزرگداشت هفته وحدت فعالیت خود را در قالب‌ کمیته‌های مختلف دنبال خواهد کرد و دفتر دائمی ستاد وحدت در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به‌ زودی دائر می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش ما در هفته وحدت امسال این بوده که نوآوری خاصی در برنامه‌ها نسبت به گذشته داشته باشیم ، اضافه کرد: در همین راستا در مجموع 382 برنامه در سطح استان تدوین شده که در سطح شهر و روستاهای استان همزمان با هفته وحدت برگزار می‌شود.

وی به برخی از برنامه‌های شاخص این هفته در سطح استان هم گریزی زد و تصریح کرد: همایش طلاب اهل سنت و اهل تشیع شهرستان سقز، همایش روحانیون شهرستان سقز و همایش مشترک طلاب، روحانیون، مسئولان ادارات و خانواده معزز شهدای بانه سومین همایشی است که در اولین روز هفته وحدت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عسکری افزود: همایش مشترک طلاب مریوان و سروآباد و همایش‌های روحانیون مریوان و جشن مردمی در سروآباد با مشارکت بنیاد برکت برنامه‌های روز دوم هفته وحدت خواهد بود.

وی از برگزاری همایش روحانیون و ائمه جمعه و جماعت به همت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سنندج، گفت: تجلیل از 43 طلبه ممتاز کردستان، همایش شورای افتای اهل سنت استان و همایش طلاب و روحانیون کامیاران از برنامه‌های سومین روز هفته وحدت در سطح استان است.

وی افزود: برگزاری مراسم شب شعر رحمت‌للعالمین با مشارکت مرکز بزرگ اسلامی، اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی، حوزه هنری کردستان، همایش تجلیل خانواده‌های معظم شهدا به ویژه با حضور شهدای تقریبی، یادواره سیدبها شمس قریشی  در شهرستان سنندج، برگزاری محفل انس با قرآن و جشن میلاد در 7 منطقه در 7 مسجد برگزار، دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، اجرای مسابقات مختلف قرآنی و فرهنگی با همکاری صدا و سیما و...از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته در سطح استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی