English

مالک رحمتی:

نگاه ما به کشور ژاپن یک نگاه راهبردی است

قایم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید ژاپن، فصل جدیدی از روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی آغاز شود.

نگاه ما به کشور ژاپن یک نگاه راهبردی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مالک رحمتی قایم مقام تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با سفیر ژاپن در ایران عنوان کرد: نگاه ما به کشور ژاپن یک نگاه راهبردی است، ایران و ژاپن در طول تاریخ مورد ظلم و سلطه استکبار جهانی قرار گرفته‌اند، اما هر دو کشور باید با تکیه بر توانمندی‌های داخلی خود با استکبار مبارزه کنند.

رحمتی در ادامه این سخنان اضافه کرد: برای مبارزه با استکبار جهانی نیاز به هوشمندی است چرا که ابزار‌های سلطه، بر اساس شرایط زمانی توسط استکبار تغییر می‌کند و برای مبارزه با این نظام ظالم، باید نسبت به ابزار‌های سلطه شناخت پیدا کرد.

قایم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امروزه یکی از ابزار‌های سلطه که استکبار از آن استفاده می‌کند، تحریم است که ایران و ژاپن درگیر آن هستند و به خوبی با ابعاد آن آشنایی دارند.

وی همچنین گفت: آمریکای جنایتکار تنها کشور استفاده کننده از سلاح هسته‌ای در طول تاریخ است و هیچ کشوری تهاجم اتمی آمریکا به هیروشیما را فراموش نخواهد کرد و همین آمریکای جنایتکار امروزه به بهانه امکان استفاده از سلاح هسته‌ای، کشور‌های مختلف همچون ایران را با ابزار‌های سلطه از جمله تحریم، دچار مشکل و محدودیت می‌کند، بنابراین دولت‌های ژاپن و ایران باید با اتکا به تجارب گذشته، برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا با یکدیگر متحد شوند.

رحمتی تاکید کرد: مقام معظم رهبری بهره‌گیری از انرژی اتمی برای ساخت سلاح هسته‌ای را کاملاً منع کرده‌اند و آمریکا این حقیقت را می‌داند، اما به دنبال سلطه‌گری است و هر زمان به بهانه‌های مختلف همچون سلاح هسته‌ای، کشور‌ها را تحریم می‌کند.

 قایم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: امیدواریم با روی کار آمدن دولت جدید ژاپن ، فصل جدیدی از روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگی آغاز شود و دولت‌های دو کشور با حمایت از هم در برابر استعمار یک‌جانبه آمریکا همچون گذشته ایستادگی کنند.

قایم مقام تولیت آستان قدس رضوی

وی با معرفی ظرفیت‌های آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف از جمله داروسازی، کشاورزی و معماری اظهار کرد: این آستان مقدس آمادگی دارد در حوزه‌های فعالیت خود با کشور ژاپن همکاری داشته باشد و پروژه‌هایی مانند فناوری آب شیرین کن و اقتصاد دیجیتال از مهم‌ترین این حوزه‌هاست.

رحمتی تاکید کرد: آستان قدس رضوی یک نهاد مردمی و یک کانون فرهنگی برای توسعه معنویت است و حرم مطهر رضوی سالانه میزبان بیش از ۳۰ میلیون زایر ایرانی و چهار میلیون زایر خارجی است که به امام رضا (ع) متوسل می‌شوند.

قایم مقام تولیت آستان قدس رضوی متذکر شد: اساس فعالیت‌های این آستان مقدس، کار‌های عام‌المنفعه و مردمی است و این آستان قدسی صرفاً متعلق به مردم ایران نیست بلکه متعلق به مردم همه ادیان است.

رحمتی در خاتمه یادآور شد: یکی از وظایف این آستان، ایجاد امکانات رفاهی برای زایران امام رضا (ع) است چرا که این آستان با وقف و نذر اهدایی مردم مدیریت می‌شود و بنابراین باید از محل آن، زیارت را برای زائران تسهیل کرد.

شایان ذکر است که: کازو توشی آیکاوا در دیدار با قایم مقام تولیت آستان قدس رضوی، بر همکاری ژاپن و ایران در حوزه مقابله با ویروس کرونا با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن پزشکی، مبارزه با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا، ارائه کمک‌های بشردوستانه و حمایت از مهاجران افغانستانی مستقر در مرز بین ایران و افغانستان تأکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه