English

آماده باش کامل قرارگاه کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در موج ششم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در صورت مواجهه با پیک کرونا، به طور حتم ازظرفیت ارزشمند بسیج جامعه پزشکی و نیروی‌های مردمی برای خدمات رسانی به بیماران به ویژه در مناطق کم برخوردار بهره گرفته می‌شود.

آماده باش کامل قرارگاه کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد در موج ششم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سخنانی عنوان کرد: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا در کشور و با دستور سرپرست دانشگاه، قرارگاه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت ۲۴ ساعته فعال شده است و به حالت آماده باش درآمد.

بدیعی این سخنان را در حاشیه نشست کمیته درمان بیان کرد و اضافه کرد: برنامه ریزی برای آماده سازی بیمارستان‌ها و اجرای سطح بندی بیماران مبتلا به کرونا نیز در حال انجام است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین افزود: به منظور ارائه خدمات مناسب به بیماران مبتلا به کرونا، راه اندازی کلینیک‌های تنفسی در بیمارستان‌های قائم (عج)، هاشمی نژاد و امام رضا (ع) در دستور کار قرار گرفته و در این راستا اقدامات اولیه و جانمایی بخش‌ها نیز انجام شده است.

وی یادآور شد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا برنامه سطح بندی و نظام ارجاع در تمامی سطوح خدمات رسانی در مناطق زیر پوشش دانشگاه انجام شده است و در حال حاضر نیز به منظور خدمات رسانی مناسب به بیماران و جلوگیری از ایجاد ازدحام در بیمارستان‌ها این برنامه با قوت تمام اجرایی خواهد شد.

بدیعی تصریح کرد: سیاست دانشگاه، تشخیص به موقع بیماری و ارائه خدمات درمانی سریع به بیماران مبتلا به کروناست و با برنامه ریزی‌های انجام شده، کمبود تخت بیمارستانی برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کرونا نخواهیم داشت و در این راستا تفاهم نامه‌ای با بیمارستان‌های غیر دانشگاهی برای در نظر گرفتن بخش‌های بستری بیماران حاد تنفسی منعقد شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: در موج‌های گذشته از ظرفیت بسیج جامعه پزشکی و نیروی‌های مردمی برای خدمات رسانی به بیماران به ویژه در مناطق کم برخوردار به شکل مناسبی استفاده شد و در صورت مواجهه با پیک ششم کرونا ، به طور حتم از این ظرفیت ارزشمند بهره گرفته می‌شود.

بدیعی در خاتمه اظهار کرد: واکسیناسیون به معنای ایمنی کامل در برابر ویروس کرونا نیست و همچنان باید در کنار واکسن، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و اجتناب از دورهمی‌ها توجه لازم را داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه