English

مصطفی اسدی:

کاهش میانگین نرخ بی سوادی در خراسان رضوی

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: نرخ باسوادی جمعیت هدف خراسان رضوی طی سال گذشته بالاتر از میزان متعارف تعیین شده بود و این نرخ برای سال آینده بیش از ۹۸ درصد خواهد بود.

کاهش میانگین نرخ بی سوادی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مصطفی اسدی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: میانگین نرخ باسوادی در جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال خراسان رضوی با افزایش حدود ۱/۷ درصدی به ۹۷/۷ درصد رسیده است.

اسدی در ادامه این خبر اضافه کرد: بر اساس آمار سال ۱۳۹۹ میانگین نرخ باسوادی در جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور ۹۶.۶درصد و در استان خراسان رضوی با افزایش حدود ۱/۷ درصدی به ۹۷.۷ درصد بوده است .

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین افزود: نرخ باسوادی جمعیت هدف خراسان رضوی طی سال گذشته بالاتر از میزان متعارف تعیین شده بود و این نرخ برای سال آینده بیش از ۹۸ درصد خواهد بود که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته به این مقصود دست یابیم.

وی در ادامه تصریح کرد: دوره های مختلف سوادآموزی این استان موفق به جذب حدود ۲۳ هزار و ۷۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰ شدند که با اجرای برنـامه اقدام و عمـل سـوادآموزی خراسان رضوی از سال ۹۵ تا ۹۹ میانگین باسوادی استان از ۹۶.۱ درصد به ۹۷.۷ درصد رسیده است.

اسدی اظهار کرد: معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی در دوره انتقال، دوره تحکیم، دوره آموزش سواد ویژه اتباع، توانمندسازی نیروی انسانی، اطلاع رسانی و تبلیغ و ترویج و همچنین در اجرای طرح "پیوند سواد و زندگی" جایگاه نخست کشور را کسب کرده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی یادآور شد: معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین موفق به کسب رتبه دوم کشور در سنجش و ارزشیابی تحصیلی، آموزش عشایر، شورای پشتیبانی سوادآموزی، توزیع اقلام و محتوای آموزشی و مسابقات کتابخوانی شده است.

وی همچنین متذکر شد: تعداد مراکز یادگیری درخراسان رضوی از سال ۹۷ تا کنون با افزایش تعداد مراکز از  ۳۱ به ۱۰۸ مرکز در سال ۱۴۰۰ رسیده است و ۱۷ مرکز پیوند سواد و زنـدگی با هدف توانمنـدسازی و ایجاد فرصت یادگیری مادام العمر برای افـراد بی سـواد و کم سواد در استان مشغول فعالیت هستند.

اسدی در خاتمه با اشاره به جذب آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی به آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی کسانی که پیش از سال ۱۳۹۲ با شرایط مندرج در دستورالعمل با نهضت سوادآموزی همکاری داشته اند در آزمون تیرماه ۱۳۹۹ شرکت نمودند که از میان حدود چهار هزار شرکت کننده در این آزمون هزار و ۵۶۷ نفر پذیرفته شده و  به استخدام آموزش و پرورش درآمدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه