English

شاپور محمدزاده عنوان کرد:

تلاش در راستای ترویج نهضت سوادآموزی

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه افزون بر ۱۶۰ هزار نفر بی‌سواد دوره ابتدایی در کشور وجود دارد، گفت:اگر از همان ابتدای انقلاب انسداد بی‌سوادی را از دوران ابتدایی جدی می‌گرفتیم امروز با این تعداد بی‌سواد مواجه نبودیم.

تلاش در راستای ترویج نهضت سوادآموزی

به گزارش خبرگزاری موج همدان، شاپور محمدزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور، با بیان اینکه افزون بر ۱۶۰ هزار نفر بی‌سواد دوره ابتدایی در کشور وجود دارد، گفت: سال ۵۵ میزان جمعیت بی‌سواد ما ۵۲ درصد بود اما طبق آخرین سرشماری‌ها تعداد باسوادان به بیش از ۸۷ درصد رسیده است.

 وی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سال تأسیس نهضت سوادآموزی در کشور اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی به دستاوردهای بزرگی دست یافتیم و موفق شدیم رتبه علمی کشور در جهان را به جایگاه شانزدهم ارتقا دهیم.

وی گفت: پیش از انقلاب اسلامی رتبه علمی ایران در جهان ۵۲ بود ضمن اینکه هیچ دانشمند برتری در سطح جهان نداشتیم این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ میلادی تعداد دانشمندان برتر ایران در جهان به ۲۰۸ نفر رسید.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور رشد علمی ایران در سال ۲۰۱۶ را مطابق با آمار جهانی ۱۱ برابر میانگین جهان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر ۴ میلیون دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند در صورتی که تعداد آنها قبل از انقلاب ۲۵۰ هزار نفر بود.

محمدزاده با بیان اینکه رهبری تأکید دارند حتی اگر یک نفر در یک منطقه بی‌سواد باشد باید فضا برای رفع این بی‌سوادی فراهم شود گفت: شورای پشتیبانی از آموزش‌ و پرورش ظرفیت خوبی برای تحقق اهداف ما در این زمینه است.

وی اظهار کرد: قرار بود در برنامه پنج ساله بی‌سوادی در کشور ریشه‌کن شود اما به دلیل اینکه نتوانستیم گروه‌های هدف خود در مقطع ابتدایی را وارد کلاس‌ کنیم و از این مقطع انسداد بی‌سوادی را پیش ببریم، موفق به تحقق هدف مد نظر نشدیم. 

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: در آخرین سرشماری در گروه سنی ۱۰ تا ۴۲ سال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بی‌سواد بودند که ۴۰۰ هزار نفر آنها جزو اتباع خارجی‌اند.

وی تأکید کرد: اگر از همان ابتدای انقلاب انسداد بی‌سوادی را از دوران ابتدایی جدی می‌گرفتیم امروز با این تعداد بی‌سواد مواجه نبودیم.

محمدزاده افزود: طی مدت ۶ سال ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را زیر پوشش قرار دادیم، ما باید به‌ جز آموزش دوره ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه را نیز زیر پوشش قرار دهیم.

وی گفت: به منظور افزایش انگیزه سوادآموزی در بین افراد بی‌سواد به خصوص زنان خانه‌دار، مراکز یادگیری محلی راه‌اندازی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه