English

۲۸ پایگاه امدادی هلال احمر کردستان در طرح زمستانی مشارکت دارند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: طرح امداد زمستانی این جمعیت امسال با مشارکت 28 پایگاه امداد و نجات ثابت، موقت و پشتیبان و 94 تیم عملیاتی در استان اجرا می‌شود.

28 پایگاه امدادی هلال احمر کردستان در طرح زمستانی مشارکت دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، پیام جلالی پیش از ظهر امروز شنبه در گفت و گو با رسانه های استان اظهار داشت: این طرح در قالب 28 پایگاه ثابت، موقت و پشتیبان، پایگاه تیم واکنش سریع و پایگاه امداد هوایی تا 20 اسفند 1400 در استان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح یک فروند بالگرد در قالب امداد هوایی برای شرایط اضطراری به صورت آماده باش است همچنین امکانات لازم برای اسکان اضطراری در پایگاه‌های امداد جاده ای برای مسافران در نظر گرفته شده که در صورت نیاز به مسافران خدمات ارایه می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: در این طرح 40 دستگاه آمبولانس، خودروی پیشرفته نجات، خودروی چند منظوره آرگو و خودروی کمک دار جهت امداد رسانی و فعالیت در شرایط اضطراری در حالت آماده باش هستند و نیروهای آموزش دیده و متخصص نیز خدمات رسانی خواهند کرد.

وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند تا فرهنگ خود امدادی را در میان مردم جامعه رواج دهد و در امر کمک رسانی به آسیب دیدگان اقدامات امدادی لازم را در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

جلالی به رانندگان در روزهای زمستانی توصیه کرد قبل از سفر از وضعیت خودرو، آب و هوا و جاده مطلع شوند و در صورت هرگونه حادثه احتمالی یا گرفتار شدن در برف و کولاک با سامانه 112 هلال احمر تماس بگیرید، هنگام رانندگی کمربند ایمنی را ببندند که نقش مهمی در کاهش ضایعات نخاعی در تصادفات دارد.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده در کردستان مشغول به فعالیت هستند و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز 10 هزار نفر فعالیت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه