English

حمیدرضا صادقی:

توزیع علوفه در زیستگاه های حیات وحش در قالب پویش "ضامن آهو"

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار بیان کرد: توزیع بیش از ۴۰ تن علوفه در پناهگاه شیراحمد و منطقه حفاظت شده پروند در قالب این پویش انجام شده است.

توزیع علوفه در زیستگاه های حیات وحش در قالب پویش "ضامن آهو"

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حمیدرضا صادقی رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار در خبری اعلام کرد: به منظور مقابله با خسارات خشکسالی ۴۰ تن علوفه در قالب " پویش ضامن آهو " در زیستگاه‌های وحوش این شهرستان توزیع شده و پناهگاه ۲۳ هزار هکتاری حیات‌ وحش شیراحمد در ۱۵ کیلومتری جنوب سبزوار واقع شده است.

صادقی در ادامه این خبر اضافه کرد: پویش "نذر ضامن آهو" طی سال جاری با هدف تعلیف وحوش و با مشارکت اداره کل محیط زیست خراسان رضوی، مسوولان سبزوار و تلاش و پیگیری های ۲ سازمان مردم نهاد محیط زیستی سرزمین بادغوث و حما شکل گرفت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار همچنین تاکید کرد: توزیع بیش از ۴۰ تن علوفه در پناهگاه شیراحمد و منطقه حفاظت شده پروند در قالب این پویش سبب حفظ حیات وحش و عدم مهاجرت گونه شاخص آهوی گواتردار ایرانی از منطقه شده است.

وی در ادامه یادآور شد: قوچ و میش، کل و بز، آهو، روباه، کاراکال، گربه وحشی، شغال، مار شاخدار، مار جعفری، بزمچه و پرندگانی نظیر بالابان، عقاب طلایی، کبک، باقرقره شکم سیاه و زاغ بور از گونه های شاخص جانوری در مناطق حفاظت شده پروند و شیراحمد شهرستان سبزوار هستند.

صادقی در خاتمه تصریح کرد: مناطق حفاظت‌ شده شیراحمد و پروند با مجموع مساحت ۳۹ هزار هکتار و همچنین مناطق شکار ممنوع ریوند و کمرقلعه با مساحت ۱۰۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های سبزوار، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه