English

بوم‌گردی‌ بهترین محرک رونق اقتصادی در روستاهاست

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی علاوه بر اینکه یکی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی در روستا است می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق را فراهم سازد.

بوم‌گردی‌ بهترین محرک رونق اقتصادی در روستاهاست

به‌‌گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، یعقوب گویلیان ، صبح امروز سه شنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اظهار کرد: جامعه بوم‌گردی کردستان، یکی از منسجم ترین تشکل‌های استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان به ظرفیت‌های متنوع تاریخی و طبیعی روستاهای استان و مستعد ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه چند سالی است که در بسیاری از روستاهای کردستان، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 26 اقامتگاه بوم گردی در استان مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: توسعه گردشگری روستایی با ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی می‌تواند زمینه اشتغال بسیاری از ساکنان روستاها را فراهم سازد.

گویلیان گفت: هم‌اکنون مهم‌ترین منبع درآمد اهالی بسیاری از روستاهای استان کشاورزی و دامداری است، لذا با راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌توان اقتصاد روستاها را از وابستگی کامل به کشاورزی و دامداری خارج کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با تاکید بر اینکه، اقامتگاه های بوم گردی باید محلی برای معرفی آداب و رسوم در هر منطقه از استان باشند، یادآور شد: حمایت‌های این اداره به اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید براساس رعایت استانداردهای کیفی و ارائه خدمات مناسب به گردشگران مد نظر باشد.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر دبیر ستاد هماهنگی سفرهای وزیر به استان کردستان، بر توسعه اماکن اقامتی بوم‌گردی استان تاکید ویژه داشته‌اند و مقرر شد این استان به عنوان پایلوت توریسم گردشگری روستایی کشور معرفی شود.

گویلیان همچنین با اشاره به ثبت جهانی هورامان، بیان کرد: ثبت این رویداد مهم، افتخاری بزرگ برای مردم کردستان است تا با معرفی و شناسایی ظرفیت‌های این منطقه به جهان، شاهد حضور گردشگرانی از داخل و خارج کشور به استان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه