English

محمد نبوی‌ فرد:

طرح دام امانی ویژه عشایر خراسان رضوی بدلیل شرایط خشکسالی

نبوی فرد مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به اینکه اوج فشار خشکسالی استان، به دلیل نبود علوفه مرتعی، در ۱۰۰ روز آینده خواهد بود.

طرح دام امانی ویژه عشایر خراسان رضوی بدلیل شرایط خشکسالی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد نبوی‌ فرد مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: اجرای طرح دام امانی ویژه عشایر خراسان رضوی با هدف حمایت از این قشر در شرایط خشکسالی آغاز شد.

نبوی‌ فرد در ادامه این خبر اضافه کرد: در قالب خرید حمایتی دام عشایر طبق سهمیه اعلام شده، برای خراسان رضوی خرید ۷۶ هزار راس دام قطعی شد که در خرداد تا مهرماه امسال و پایان مدت خرید بیش از ۳۲ هزار راس خرید انجام و مبالغ آن به حساب دامداران عشایر واریز و سهمیه جو مربوط نیز تحویل آنان شد.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی همچنین افزود: با توجه به اینکه اوج فشار خشکسالی استان، به دلیل نبود علوفه مرتعی، در ۱۰۰ روز آینده خواهد بود، باز هم با هدف حمایت از عشایر و دامپروری در این بخش طبق اعلام شرکت پشتیبانی امور دام ۴۴ هزار راس دام باقیمانده از سهمیه کشتار استان در قالب طرح دام امانی مورد حمایت و تامین نهاده قرار می‌ گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: در قالب این طرح وزن هر میش مولد ۴۰ کیلوگرم در نظر گرفته شده که در ازای آن ۱۲۰ کیلوگرم جو نیز از سوی شرکت پشتیبانی به دامدار عشایری تحویل شده و خود عشایر در سه ماه آینده دام را به صورت امانی در اختیار داشته و سپس دام پروار شده را در صورت اعلام شرکت پشتیبانی تحویل می دهد.

نبوی فرد متذکر شد: دامهای مولد عشایر بعد از ۶ تا هشت بار بره آوری وارد مرحله کشتار و گله وارد مرحله جوان‌ سازی می شود و با اجرای این طرح هم از دامدار عشایر حمایت می شود و هم از کشتار زودهنگام دام آنان جلوگیری می شود.

مدیرکل عشایر خراسان رضوی تصریح کرد: ۴۴ هزار راس دام باقی مانده از طرح خرید حمایتی طبق برآورد انجام شده معادل هزار و ۷۶۰ تن وزن دارد که به میزان پنج هزار و ۲۸۰ تن جو برای نگهداری دام به صورت امانی تامین می شود.

وی در ادامه تاکید کرد: قرارداد مربوطه عقد شده و ۲۵ درصد جو را تحویل گرفته ایم و حداکثر تا پایان آذرماه کل جو مربوط برای اجرای این طرح را دریافت می کنیم.

نبوی فرد در خاتمه یادآوری کرد: خراسان رضوی نخستین استان کشور در اجرای طرح دام امانی عشایر است که در طرح خرید دام عشایر نیز با ۳۰ درصد خرید دام عشایر، رتبه نخست را کسب کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه