English

پرداخت ۱۰۰ درصد مبلغ خرید حمایتی دام از عشایر خراسان رضوی

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی بیان کرد: بدلیل خشکسالی بی سابقه امسال و کاهش شدید علوفه مرتعی برای تعلیف دامهای سبک، تاکنون ۱۰۸ هزار راس دام عشایر در کل کشور خریداری شده است.

پرداخت ۱۰۰ درصد مبلغ خرید حمایتی دام از عشایر خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد نبوی‌فرد مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: ۱۰۰ درصد مبالغ مربوط به خرید حمایتی دام از عشایر این استان، معادل ۴۸ میلیارد تومان، به حساب آنان واریز شده است.

نبوی‌فرد در ادامه این خبر اضافه کرد: خشکسالی بی سابقه امسال و کاهش شدید علوفه مرتعی برای تعلیف دامهای سبک، موجب شد تا با هدف حمایت از جامعه عشایری یک میلیون راس از دام مازاد عشایر توسط شرکت پشتیبانی امور دام ایران با نرخ متوسط هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان خریداری شده و به ازای هر کیلوگرم دام زنده، سه کیلوگرم جو با نرخ دولتی نیز در اختیار آنان قرار گیرد.

مدیرکل عشایر خراسان رضوی تصریح کرد: سهمیه خراسان رضوی خرید ۷۶ هزار راس دام از عشایر تعیین شده است و از ۲۵ خرداد تا پایان مهر امسال مجموعا ۳۲ هزار و ۱۰۹ راس دام مازاد عشایر استان به وزن هزار و ۳۰۰ تن کشتار و گوشت آن ذخیره سازی شده است.

وی همچنین افزود: این میزان دام خریداری شده با ارزش ۴۸ میلیارد تومان و نیز سه هزار و ۹۰۰ تن جو دولتی محاسبه شد که مبلغ نقدی واریز و نیمی از نهاده جو تاکنون تحویل عشایر شده و مابقی نیز در مسیر تحویل است.

مدیرکل عشایر خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون ۱۰۸ هزار راس دام عشایر در کل کشور خریداری شده است که ۳۰ درصد این میزان متعلق به خراسان رضوی است و از این حیث بیشترین میزان خرید را در این بخش از آن خود کرده است.

نبوی فرد در خاتمه تاکید کرد: با توجه به کاهش شدید حجم بارندگی امسال، گرمای هوا و خشکسالی، فقر شدید مراتع از نظر علوفه، مشکلات فراوانی را برای دامداران عشایری فعال در سطح استان ایجاد کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه