English

فرشاد یاسمی:

شورای قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید دام زنده را اعلام کرد

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: شورای قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید دام زنده مازادعشایر به صورت ترکیبی شامل پیر و جوان را هر کیلو 450 هزار ریال اعلام کرد.

شورای قیمت گذاری وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید دام زنده را اعلام کرد

فرشاد یاسمی مدیرکل امور عشایری استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام،افزود: عشایری که دام مازاد خود را به اکیب های پشتیبانی امور دام و شرکت های تعاونی عشایری تحویل دهند علاوه بر پرداخت هر کیلو 450 هزار ریال به ازای هر کیلو دام زنده ، 3 کیلو جو یارانه ای نیز به آنان تعلق خواهد گرفت.

وی اظهار داشت:وزارت جهاد کشاورزی یک هفته به امور عشایری و شرکت پشتیبانی امور دام کشور مهلت داده است تا دستورالعمل اجرایی خرید دام زنده مازاد عشایر را به استانهای کشور ابلاغ کند.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام تصریح کرد:به محض ابلاغ دستورالعمل از سوی سازمان مرکزی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور،شرکت های تعاونی عشایری در سطح استان و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام استان آمادگی کامل دارند تا نسبت به خرید دام زنده مازاد نیاز عشایر استان اقدام کنند و از این لحاظ هیچگونه مشکلی وجود ندارد.

یاسمی با اشاره به اینکه عشایر استان با 300 هزار دام مازاد مواجه اند که برای خرید این دام ها با پشتیبانی امور دام مذاکره شده و قرار است به قیمت هر کیلوگرم 450 هزار ریال خریداری شوند،ادامه داد: انتظار می رود با همراهی مجموعه اقتصادی استان بتوان گامی در راستای پیشگیری از بروز خسارت به جامعه عشایری استان برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد:طبق هماهنگی های بعمل آمده  دام های خریداری شده به کشتارگاه صنعتی ایلام تحویل داده می شود تا ضمن ذبح ، بسته بندی و ذخیره سازی شوند.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام با بیان اینکه مازاد نیاز استان به دیگر استانهای کشور ارسال می شود،گفت:طبق برنامه ریزی های انجام شده اکیب های خرید دام در آینده نزدیک پس از ابلاغ دستورالعمل در اقصی نقاط استان مستقر خواهند شد.

یاسمی در بخش دیگری از سخنانش افزود:هم اکنون 15دستگاه تانکر کار آبرسانی به جامعه عشایری را انجام می دهند اما در برخی از مناطق صعب العبور که قبلا از خودروهای کمک دار استفاده می شود و هزینه اجاره آنها از منابع دولتی تامین می شد اکنون به دلیل نبود اعتبار با مشکل مواجه ایم.

وی با بیان اینکه  از طریق ستاد بحران برای رفع مشکلات عشایر درخواست 200 میلیارد ریال اعتبار کرده ایم تا بتوانیم وضع موجود را حفظ کنیم،افزود: با توجه به کاهش 40 درصدی میزان تولید علوفه مراتع اکنون بحث کمبود علوفه نیز از دیگر مشکلات جامعه عشایری است که برای تعلیف دام های عشایر نیاز به 42 هزار تن علوفه داریم و از طریق وزارت جهاد کشاورزی پیگیر تامین آن هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه