English

فرشاد یاسمی خبر داد:

ارائه هرگونه خدمات به عشایر استان منوط به پلاک کوبی دام است

مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان و به منظور جلوگیری از خروج دام، ارائه هر گونه خدمات به عشایر منطقه منوط به پلاک کوبی دام است.

ارائه هرگونه خدمات به عشایر استان منوط به پلاک کوبی دام است

فرشاد یاسمی مدیرکل امور عشایری استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، افزود: هر یک از عشایر که اقدام به پلاک کوبی دام کند سهمیه جو، کنسانتره و غیره بر اساس  قیمت دولتی و مناسب در اختیارش قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه پلاک کوبی دام عشایر تنها راه برای جلوگیری از خروج دام به صورت قاچاق است، اظهار داشت: اداره کل امور عشایری استان برنامه های مدونی برای جلوگیری از خروج دام قاچاق دست اقدام دارد که به مرور زمان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر استان از صدور مجوز صادرات دام به صورت قانونی خبر داد و تصریح کرد: به منظور کمک به جامعه عشایری و با پیگیری های انجام شده از طریق وزارت جهاد کشاورزی مجوز صادرات دام در حال پیگیری است و در آینده نزدیک این موضوع اجرایی خواهد شد.

یاسمی خاطرنشان کرد: در صورت موافقت وزارت جهاد کشاورزی، اکیپ های پشتیبانی امور دام در مناطق مختلف عشایری استان مستقر و نسبت به خرید دام اقدام می کنند.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام از رفع مشکل تامین علوفه دام عشایر منطقه خبر داد و گفت: عشایری که عضو تعاونی های عشایر منطقه هستند با برنامه ریزی های انجام شده و خرید علوفه دامی با قیمت مصوب دولتی در اختیار آنها قرار می گیرد.

یاسمی با بیان اینکه تاکنون بیش از 13 هزار تن جو، کنسانتره و غیره در بین عشایر استان توزیع شده است، افزود: در آینده نزدیک 5 هزار تن دیگر در بین عشایر عضو تعاونی ها توزیع خواهد شد.

وی به دیگر خدمات ارائه شده به جامعه عشایری استان اشاره و اظهار داشت: آبرسانی سیار، ترمیم و بهسازی راههای عشایری، تامین نهاده های دامی، تسهیلات پروار بندی و غیره در اختیار عشایر منطقه قرار گرفته است.

مدیرکل امور عشایری استان با اشاره به اینکه ارائه خدمات و تسهیلات بانکی و نهاده های دامی تنها از طریق کارت شناسایی دام و تردد انجام می شود، خاطرنشان کرد: کارت شناسایی دام جایگزین دفترچه های عشایری خواهد شد و در آینده دفترچه های عشایری باطل خواهد شد.

وی در پایان از عشایر استان خواست نسبت به تهیه کارت تردد و شناسایی و پلاک کوبی دام خود اقدام کنند تا در جابجایی دام خود از طریق نیروهای انتظامی و مرزبانی با مشکل روبرو نشوند و همچنین با این کار از خدمات اداره کل امور عشایر استان برخودار خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه