English

عباس حاجی زاده در پاسخ به موج؛

جابه جایی بدون مجوز نهاده های دامی قاچاق است

عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی گفت: هر نوع جابجایی بدون مجوز نهاده های دامی مصداق قاچاق است و در پلیس راه ها متوقف می شوند.

جابه جایی بدون مجوز نهاده های دامی قاچاق است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، عضو اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی با اشاره اینکه در ماه های نخست امسال میزان تخصیص ارز نهاده ها کاهش یافته است، گفت: به دلیل تاخیر در تخصیص ارز که بخشی از آن ناشی از کرونا و عدم پرداخت از  سوی بانک مرکزی بود قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش یافت.

عباس حاجی زاده با بیان اینکه گرانی ناشی از کمبود نهاده ها در شش ماهه نخست امسال را نمی توان با افزایش واردات در شش ماهه دوم جبران کرد، افزود: از زمان ترخیص کالا تا دریافت درخواست از بازارگاه نزدیک به یک ماه زمان می برد و در همین مدت قیمت کالا در بازار تغییر کرد.

او با بیان اینکه قیمت کنجاله سویا به دلیل عدم تخصیص ارز به 5 برابر رسیده است، افزود: سال گذشته حدود 403 شرکت در واردات نهاده ها نقش داشتند، اما بعدها به دلیل مشکلات ناشی از واردات تعداد آنها کم شده است و نزدیک به 80 درصد از ارز وارداد نهادها توسط شرکت پشتیبانی دام وابسته به وزارت جهاد کشاورزی دریافت شده است.

او در پاسخ به سوال خبرنگار موج درباره فرایند توزیع نهاده ها گفت: 40 سال پیش مکانیسمی در توزیع نهاده های دامی وجود داشته که بعد با اجرای بازارگاه تغییر کرد، هر نوع جابجایی بدون مجوز نهاده های دامی مصداق قاچاق است و در پلیس راه ها متوقف می شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه