English

محمد نجفی:

آغاز برداشت گل زعفران از دو هزار هکتار مزارع بخش رخ

رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ بیان کرد: در این بخش به ازای هر هکتار برداشت زعفران دویست نفر روز اشتغالزایی فراهم شده است و با توجه به اقتصادی بودن کشت، هر ساله روند کشت این محصول رشد مناسبی دارد.

آغاز برداشت گل زعفران از دو هزار هکتار مزارع بخش رخ

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد نجفی رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ در خبری اعلام کرد: برداشت گل زعفران از سطح بیش از دوهزار هکتار زمین زیر کشت این محصول در مزارع منطقه رخ آغاز شده است و پیش بینی می‌شود حدود ۶ تُن محصول امسال از این سطوح برداشت شود.

نجفی در ادامه این خبر اظهار کرد: برداشت زعفران از سطح مزارع بارور جلگه رخ از نیمه مهر آغاز شده است و تا اواسط آبان ادامه دارد.

رییس مرکز جهاد کشاورزی بخش رخ همچنین افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و وقوع خشکسالی بی سابقه با وجود مدیریت مطلوب کشاورزان در مزارع زعفران امسال میزان عملکرد برداشت در هر هکتار حدود ۳کیلوگرم برآورد می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در این بخش به ازای هر هکتار برداشت زعفران دویست نفر روز اشتغالزایی فراهم شده است و با توجه به اقتصادی بودن کشت زعفران و نیاز به آبیاری کم و خرد بودن بیشتر اراضی کشاورزی منطقه هر ساله روند کشت این محصول رشد مناسبی دارد.

نجفی یادآور شد: بخش رخ با دارا بودن حدود هفت هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی به عنوان قطب نخست کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه محسوب می‌شود و بیش از ۹۰درصد ساکنان این منطقه از طریق کشاورزی و دامداری امرار معاش می‌کنند.

رییس مرکزجهاد کشاورزی بخش رخ متذکر: در سال زراعی جاری به علت خشکسالی بی سابقه زمستان۹۹ و بهار امسال و همچنین گرمای بهاره زودرس منجر به خسارت شدید در عملکرد محصول زعفران در منطقه رخ شده است.

وی عنوان کرد: خسارت وارده به مزارع در مقایسه با سال زراعی قبل به طور میانگین بیش از ۵۰درصد است و با توجه به ادامه خشکسالی و وقوع خطر و حوادث طبیعی کشاورزان و بهره برداران برای بیمه محصولات زراعی، دامی و باغی خود در اسرع وقت اقدام کنند.

نجفی در خاتمه خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت زعفران در سال۹۹ در استان ۹۰هزار و ۹۰۰هکتار و میزان تولید ۳۰۲تُن زعفران با عملکرد ۳.۳۱کیلوگرم در هکتار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه