English

سند آمایش سرزمینی باید قابلیت به‌روزرسانی داشته باشد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: سند آمایش سرزمینی به عنوان یک سند بالادستی باید قابلیت به‌روز رسانی داشته و با توسعه پایدار جهت گیری داشته باشد.

سند آمایش سرزمینی باید قابلیت به‌روزرسانی داشته باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده پیش از ظهر امروز شنبه در نشست مشارکت مراکز علمی در بهبود وضعیت استان که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: به استناد بند الف ماده 26 قانون برنامه ششم توسعه کشور دولت موظف است برنامه آمایش سرزمین ملی و استانی را تهیه کند که این امر در استان‌ها بر عهده خود استان‌ها صورت می‌گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اضافه کرد: هدف سند آمایش سرزمین، تدوین سازمان فضایی مناسب با رویکرد موضعی و موضوی است.

وی با بیان اینکه بحث آمایش سرزمین بین فعالیت و محیط ارتباط علمی برقرار می‌کند و استفاده بشر از محیط زیست را در چارچوب خاصی تعریف می‌کند، گفت: تحقق اهداف سند آمایش سرزمین در استان کردستان، نیازمند برگزاری نشست در بخش‌های مختلف است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان خاطرنشان کرد: کردستان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه دارد که باید مورد بررسی قرار گیرند.

وی تحقق سند آمایش سرزمین در توسعه استان را ضروری خواند و افزود: سال‌های قبل مرز به عنوان یک تهدید و آسیب برای استان‌های مرزی محسوب می‌شد، اما در سند آمایش سرزمین،‌ مرز یک فرصت غنی در استان کردستان تلقی شده است.

نصراللهی‌زاده با بیان اینکه سند آمایش سرزمین یک سند بالادستی است که سیاست‌گذاری را برعهده دارد، اظهار کرد: سند آمایش سرزمین به عنوان یک سند بالادستی باید قابلیت به روز رسانی داشته باشد و با توسعه پایدار جهت‌گیری داشته باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تصریح کرد: تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی‌ها که در سال گذشته در استان بی‌سابقه بود از جمله موارد مهمی است که در سند آمایش سرزمین مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استانداری کردستان برای برگزاری نشست‌های مختلف با مراکز علمی و سایر دستگاه‌های اجرایی استان آمادگی کامل را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه