English

بهرام نصراللهی زاده:

سنندج تا پایان تیر ماه به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: راه استراتژیک سنندج مریوان به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که به لحاظ تردد و بعد اقتصادی برای مردم استان ارزشمند است.

سنندج تا پایان تیر ماه به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست مشترک ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان که با حضور معاون امور اقتصادی توسعه منطقه وزارت کشور در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی استان برنامه عملیاتی میان مدت پنج ساله تدوین کردیم که مصوبه ستاد مقاومتی استان بود و به عنوان مسیر اصلی توسعه کردستان مورد توجه قرار گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اینکه در دو حوزه راه و ارتباطات و آب به عنوان مسیر توسعه استان فعالیت و کارهای شاخصی در استان کردستان انجام شده است، افزود: براساس ارزیابی‌های دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی کشور استان کردستان در تدوین و ساختار برنامه‌ها به عنوان استان دوم مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس جلسات اقتصاد مقاومتی سال 99 حدود 45 جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل و دهها جلسه کارگروه‌های مختلف برگزار شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه در حوزه کشاورزی افزایش تخصیص منابع آب به 96 هزار هکتار، توسعه افزایش باغات، افزایش تولید گوشت قرمز، توسعه زنبورداری، کشت نشایی در استان در حال انجام است، بیان کرد: در حوزه زیرساخت‌های راه نیز چندین برنامه تعریف شده است که در سه حوزه راه زمینی، هوایی و ریلی برنامه و طرح داشتیم.

نصراللهی زاده اجرای راه ‌آهن همدان، تهران سنندج از فعالیت‌های حوزه راه در استان است که هم‌اکنون نیز در حال انجام است، 800 میلیارد برای اجرای کار در سال 98 درنظر گرفته شده بود اما یک‌هزار و 750 میلیارد در این مدت تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان با بیان اینکه ایستگاه سنندج 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیان کرد: تا پایان تیرماه آماده می‌شود و سنندج به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود.

وی عنوان کرد: علیرغم اینکه در سال 1400 هنوز موافقتنامه‌ای در کشور مبادله نشده است، بیان کرد: در قانون بودجه سال قبل 350 میلیارد ریال مصوب شد و 600 میلیارد ریال تخصیص یافت و امسال 750 میلیارد تومان در این سه ماهه تاکنون تخصیص اعتبار به راه آهن همدان سنندج داشته ایم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان عنوان کرد: در حوزه راه کریدور و بزرگراه کشور چندین طرح از جمله کریدور شمالغرب کشور را داریم که بعد اقتصادی برای استان دارد و 150 کیلومتر آن زیر کار است و بخش‌های دیگر در دست اقدام است که هفته آینده بخشی از این پروژه بهره‌برداری می‌شود.

نصرالهی زاده گفت: راه استراتژیک سنندج مریوان به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و سال گذشته 39 میلیارد تومان اعتبار داشت اما در عمل 145 میلیارد تومان هزینه شد و در سال جاری تاکنون 155 میلیارد تومان به جاده مریوان تخصیص اعتبار انجام شده است که این راه به لحاظ تردد و بعد اقتصادی برای مردم استان ارزشمند است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان به فرودگاه سقز اشاره کرد و یادآور شد: فرودگاه سقز بزودی به بهره برداری می‌رسد و راه کامیاران مریوان نیز رو به اتمام است.

وی با بیان اینکه سنندج در سند آمایش ملی سرزمین کشور به عنوان یکی از مراکز ارتباطی ایران با آسیا است و نقش فراملی و منطقه‌ای دارد، بیان کرد: در مسیر ارتباطات سه مسیر بزرگراهی برای استان تعریف شده است که شمالغرب به جنوب، تهران، همدان سنندج و همچنین کریدور شرقی غربی کشور است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان بیان کرد: در آغاز دولت دو هزار راه روستایی داریم و امروز یک هزار و 200 کیلومتر راه روستایی آسفالت به راه‌های روستایی استان اضافه شد و از 33 درصد به 60 درصد افزایش یافت.

نصراللهی زاده بیان کرد: در حوزه جهش تولید ابلاغیه تسهیلات یارانه دار برای پنج پروژه گردشگری، خدماتی و هتل با 33 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات یارانه دار گرفته شده است.

وی در پایان گفت: 14 برنامه شاخص اقتصاد مقاومتی در سال 1400، 25 برنامه نیز در سال 99 و 33 برنامه جهش تولید از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است که در فرآیند اجرا قرار دارد و امیدواریم به تولید ثروت و اشتغال در استان بینجامد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه