English

انعقاد بیش از ۱۰۰ قرارداد در حوزه شرکت شهرک های صنعتی در سال ۹۸

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان از انعقاد 108 قرارداد جدید در حوزه شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان خبر داد.

انعقاد بیش از 100 قرارداد در حوزه شرکت شهرک های صنعتی در سال 98

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهرام نصراللهی‌زاده امروز دوشنبه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان، اظهار داشت: به منظور توسعه زیرساختهای صنعتی، پارسال 17 هکتار زمین به واحدهای صنعتی واگذار شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: سال گذشته با انعقاد 108 قرارداد جدید در حوزه شرکت شهرک‌های صنعتی استان 609 شغل جدید در بخش صنعت ایجاد شد.

وی با اشاره به مراحل اجرایی 2 طرح بزرگ صنعتی منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه، گفت: فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه به مساحت 35 هکتار آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان تدوین سند آمایش سرزمینی را مهمترین طرح توسعه استان در سال گذشته برشمرد و گفت: این سند هم‌اکنون در سطح ملی بررسی می‌شود.

نصراللهی‌زاده به اجرای برخی از طرح‌های مهم عمرانی استان در سال گذشته اشاره و اظهار داشت: در حوزه آموزش و پرورش 73 طرح از محل منابع دولتی و مشارکت خیرین تکمیل، بهره‌برداری و یا در دست اجراست که حاصل آن اضافه شدن 329 کلاس درس و هفت طرح فرهنگی به این حوزه است.

وی احداث مجتمع فرهنگی هنری سنندج، سینمای سقز و پنج پلاتوی نمایش را از دیگر طرح‌های فرهنگی استان اعلام کرد گفت: امیدواریم این طرح ها امسال به بهره‌برداری برسد.

نصراللهی‌زاده در حوزه راه و شهرسازی، احداث راه آهن همدان - سنندج، گرونه صلوات‌آباد، کریدور شمال غرب - جنوب، جاده سنندج - مریوان و بیجار - همدان را از طرح های مهمی دانست که سال گذشته پیشرفت خوبی داشتند و اضافه کرد: برای تکمیل راه آهن 390 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری اختصاص یافته است.

وی به اختصاص 19 میلیون دلار منابع ارزی معادل 210 میلیارد تومان برای سد آزاد در سال گذشته با 89  میلیارد تومان تخصیص یافته اشاره کرد و یادآور شد: در قانون بودجه امسال 137 میلیارد تومان برای سد گاران، 90 میلیارد تومان برای سدهای رمشت و امیرآبادو 35 میلیارد تومان برای سد سیازاخ اختصاص یافته است.

نصراللهی‌زاده با اشاره به تامین آب شرب شهروندان گفت: تصفیه خانه آب شرب دیواندره امسال بهره برداری می شود و عملیات اجرایی آبرسانی به مریوان و سقز هم در مراحل پایانی است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان به گازرسانی به 139 روستا و 211 واحد صنعتی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ضریب کلی برخورداری از گاز طبیعی در استان به 98 درصد رسید و قروه و دهگلان به عنوان اولین شهرهای سبز استان به صورت 100 درصد از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

نصراللهی‌زاده به اجرای طرح احداث سه هزار واحد مسکونی محرومین در استان هم اشاره و اظهار داشت: از این تعداد 2 هزار واحد روستایی و یک هزار واحد شهری است که هزار و 300 واحد آن عملیاتی شده و فاز اول آن در هفته دولت و به صورت کامل تا آبان ماه بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به تسهیل شرایط واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی به مدیران اجرایی توصیه کرد از آنجا که تشخیص اهیل سرمایه گذار را بهتر انجام می دهند، به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای واگذاری طرح‌های عمرانی حوزه مدیریتی خود باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه