English

حیدر احسانی:

آزمایش کووید ۱۹ روزانه بر روی ۶۰۰ مسافر در مرز دوغارون انجام می شود

مدیر شبکه بهداشت تایباد بیان کرد: در حال حاضر شناسایی بیش از ۵۱۱ نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای امسال از بین مسافران ورودی از افغانستان انجام شده است.

آزمایش کووید ۱۹ روزانه بر روی ۶۰۰ مسافر در مرز دوغارون انجام می شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حیدر احسانی مدیر شبکه بهداشت تایباد در خبری اعلام کرد: در اجرای طرح مراقبت بهداشتی، روزانه ۶۰۰ مسافر خارجی و ایرانی در پایگاه مراقبت مرزی دوغارون تحت آزمایش کووید ۱۹ قرار می‌گیرند.

احسانی در ادامه این خبر اضافه کرد: تیم های داوطلب جمعیت هلال احمر این مسافران را در بدو ورود به کشور در گذرگاه دوغارون مورد آزمایش کرونا و تب سنجی قرار می دهند که از ابتدای امسال بیش از ۷۶ هزار نفر در مرز زمینی دوغارون غربالگری کرونایی شده اند.

مدیر شبکه بهداشت تایباد: از کل آزمایشها،۷۰ درصد از آزمایش های انجام شده در هر روز بر روی مردان و ۳۰ درصد بر روی زنان انجام می شود و علاوه بر نمونه گیری در معبر زمینی دوغارون پایش و آزمایش کنترل بیماریهای واگیردار نیز در این مرز در حال انجام است.

وی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر شناسایی بیش از ۵۱۱ نفر مبتلا به بیماری کووید ۱۹ از ابتدای امسال از بین مسافران ورودی از افغانستان انجام شده است و مسافرانی که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شود تا ۲۱ روز اجازه ورود به ایران را نداشته و به کشور خود بازگردانده می شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد اظهار کرد: مسافرانی که در کشور افغانستان از سه مرکز معتبر درمانی این کشور مدارک معتبر مبنی بر منفی بودن نتیجه آزمایش های مربوط به کرونا داشته باشند می توانند وارد ایران شوند.

احسانی در خاتمه خاطرنشان کرد و گفت: سالانه بیش از یک میلیون مسافر از طریق مرز زمینی دوغارون بین  ایران و افغانستان رفت و آمد می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه