English

حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا؛

اصلاح قوانین فساد زا باید مهمترین اولویت دولت سیزدهم باشد

امام جمعه بندرلنگه بیان داشت: افزایش و تقویت اعتماد عمومی و اصلاح قوانین فساد زا باید مهمترین اولویت دولت سیزدهم باشد.

اصلاح قوانین فساد زا باید مهمترین اولویت دولت سیزدهم باشد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین جواد اسماعیل نیا امام جمعه بندرلنگه اظهار داشت: در آموزه های قرآنی ملاک پاداش سن، نژاد و جنسیت نیست بلکه زن و مرد در کسب کمالات معنوی یکسان هستند. در اسلام و ادیان توحیدی مقام خلیفه اللهی، اوج مقام انسانیت است. در قرآن کریم 4 بانوی برگزیده همچون مریم مقدس،آسیه همسر فرعون، خدیجه(س) و حضرت فاطمه(س) به عنوان الگو برای تمام بشریت معرفی شدند.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا گفت: حضرت زینب (س) جانشین بر حق این بانوان و الگوی قرآنی است، حضرت زینب این بزرگوار اسوه صبر، شجاعت، ایمان، ایثار و... است. در ایران و انقلاب اسلامی زینب های فراوانی داشتیم که با وجود مشکلات متعدد دست از ولایت و اسلام بر نداشتند.
وی ابراز کرد: امروز نیز به برکت انقلاب اسلامی راه برای پیشرفت و ارتقا همه جانبه دختران و زنان جامعه اسلامی هموار است و زنان جامعه اسلامی باید قدر این فرصت را بدانند و ضمن شکوفا کردن استعدادهایشان در جهت کمک به میهن اسلامی بکوشند.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا در خطبه دوم نماز جمعه بندرلنگه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار ا تبریک گفت.
وی با اشاره به در پیش بودن ایام عزاداری فاطمیه اول در ادامه سخنان خود افزود: همه مساجد و حسینیه ها، روحانیت مداحان، مردم همگی برای نشر فضایل فاطمی و اقامه عزا برای آن بانوی گرانقدر آمادگی لازم را دارند.
امام جمعه بندرلنگه با اشاره به بازسازی و توسعه بخشی از حرم حضرت زینب (س) در سوریه توسط مردم هرمزگان گفت: انتظار می رود تا همه مردم از این فرصت به وجود آماده نهایت بهره را ببرند.
وی درگذشت مرحوم حاج اسماعیل عزت زاده پدر والامقام شهیدان امید و هوشنگ عزت زاده را تسلیت گفت و از حضور مردم و مسئولان در تشییع و تدفین تشکر و قددانی کرد و ادامه بیان داشت: خانواده شهدا و ایثارگران چشم و چراغ ایران اسلامی هستند. اما این مطلب نباید در حد شعار باقی بماند و باید در عمل این مهم در دستور کار خویش به عنوان یک وظیفه قلمداد کنیم.
وی تصریح کرد: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دراغلب عرصه ها به توسعه و ارتقا دست یافته است. اما در برخی حوزه ها هنوز به ارتقا و پیشرفت نرسیدیم و این نهایت عقب ماندگی است. مبارزه با فساد وظیفه‌ای خطیر برای یک دولت توسعه گرا محسوب می‌شود و برای جبران این عقب ماندگی ها قوای سه گانه باید دست به دست هم بدهند و در این راستا تمهیدات لازم را انجام دهند. افزایش و تقویت اعتماد عمومی و اصلاح قوانین فساد زا باید مهمترین اولویت دولت سیزدهم باشد.
وی بیان داشت: دولت سیزدهم در مدت کوتاه خدمت خویش با جدیت و دوری از شعار زدگی و بی اخلاقی های سیاسی اعتماد مردم را به دولت بازگرداند و در عرصه واکسن کرونا عملکرد خوبی داشت.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا بیان داشت: مردم ایران انتظار حل مشکلات را در یک شب ندارند و بدانید که دولت مشغول آوار برداری از خسارت های دولت قبل است و ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومان  فاکتور هزینه شده دولت قبل را پرداخت می کند.
وی افزود: تا زمانی که ریشه های فساد خشکیده نشود و با مدیر فاسد با قاطعانه برخورد نشود قطعا مشکلات ریشه ای حل نمی شود و در چنین شرایطی افراد پاکدست زمام امور را به دست نگیرند. در همین راستا اگر مسئولان استان منصفانه به مطالبات مردم بندرلنگه بنگرند، خواهند فهمید که حق آنها ادا نشده و این امر با عدالت سازگاری ندارد.
وی اذعان داشت: انتظار مردم بندرلنگه نگاه عادلانه به همه بخش های استان بلکه جبران بی توجهی های به این شهرستان باعنایت ویژه تر به بندرلنگه است.
حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل نیا در پایان گفت: از تمام ارگان ها و مردم بندرلنگه تقاضا دارم که نسبت به رعایت زیبا سازی و تمیزی شهر در محلات مختلف در کوچه و خیابان و همکاری با شهرداری در تفکیک پسماندها همت کنند تا شهرمان  زیبا و تمیز شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه