English

خودکفایی ۱۰۰ درصدی قطعات کمپرسور هوای فشار قوی در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از خودکفایی 100 درصدی قطعات کمپرسور هوای فشار قوی بخار نیروگاه بندرعباس در راستای ساخت داخل قطعات نیروگاهی با صرفه جویی ارزی خبر داد.

خودکفایی ۱۰۰ درصدی قطعات کمپرسور هوای فشار قوی در نیروگاه بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین سلیمی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار داشت: یکی از افتخارات نیروگاه در سال های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی در نیروگاه بندرعباس محقق شده است و عمده قطعاتی که در بخش کمپرسور هوای فشار قوی در نیروگاه بندرعباس ساخته شد عبارت اند از شافت پیستونHP، یاتاقان شاتون، افتر کولر، سوپاپها و..... است.
حسین سلیمی بیان کرد: در عملیات و مدیریت نیروگاه ها، استفاده از کمپرسورهای هوای یک واحد باید به نیازهای واحدها پاسخ دهد و نیازهای تعمیر و نگهداری تجهیزات را برآورده کند. در بهره برداری از نیروگاه ها، موارد مربوط به بهره برداری از تجهیزات واحد، علت انتخاب نامناسب هوای منبع به دلیل انتخاب نامناسب کمپرسور هوا بوده، که انتخاب سیستم های کمپرسور هوا نیز یکی از عوامل مهم تأمین کننده هوای فشرده در نیروگاه ها است.
سلیمی در پایان افزود: با وجود تحریم های ناجوانمردانه و کمبود قطعات مورد نیاز، نیروگاه بندرعباس عزم خود را جزم کرد تا با استفاده از دانش فنی، اقدامات خود جهت نیل به خودکفایی، در خصوص بومی سازی این سیستم و سیستمهای دیگر را آغاز و به بهترین شکل مطلوب به پایان برساند و تاکنون این مهم  با تلاش جهادگونه متخصصان شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان حاصل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه