English

ساخت یاتاقان های توربین گاز در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از ساخت یاتاقان های توربین گاز در نیروگاه بندرعباس در جهت رفع موانع تولید خبر داد.

ساخت یاتاقان های توربین گاز در نیروگاه بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان حسین سلیمی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار داشت: توربین‌های گازی و بخار از مهم‌ترین تجهیزات اساسی در صنعت تولید برق هستند.
سلیمی بیان داشت: یاتاقان‌های توربین غالبا در شرایط سرویس تحت نیروهای بالا، سرعت‌های زیاد و دماهای بالا مخصوصا برای افزایش ظرفیت و راندمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. یاتاقان وسیله‌ای است که اجازه حرکت نسبی مشخصی را بین دو یا بیشتر از دو قطعه می‌دهد که به‌طور نمونه به صورت چرخش یا حرکت خطی است.
وی افزود: یاتاقان‌ها را می‌توان به صورت گسترده‌ای بر طبق حرکتی که مجاز هستند یا براساس اصول کاریشان و همچنین جهت بارهای اعمالی که می‌توانند تحمل کنند، طبقه‌بندی کرد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در ادامه عنوان کرد: یاتاقان‌های گاید وظیفه نگهداری شفت، هدایت محور اصلی حین چرخش و تحمل بارهای شعاعی را دارد. یاتاقان‌های توربین‌های هیدرولیکی با پوشش بابیت جهت کاربرد در شرایط عملکردی سرعت‌های پایین و نیروهای تراست بالا طراحی می‌شوند.
سلیمی عنوان کرد: از جمله عوامل مهم و محتمل که بر عملکرد یاتاقان تاثیر بسزایی دارند می توان به دمای روغن تغذیه، فشار روغن، لقی شعاعی، موازنه وزنی توربین، دور و سایر تنظیمات دیگر روتور و کنترل دما، اشاره کرد که عدم رعایت بعضی از نکات فنی در هنگام طراحی و ساخت می تواند بالقوه امکان آسیب به یاتاقان را افزایش دهد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان خاطرنشان کرد: ساخت این یاتاقان ها توسط متخصصان این نیروگاه نسبت نسخه خارجی 70 درصد صرفه‌جویی ارزی داشته است.
گفتنی است به همت متخصصان در نیروگاه بندرعباس از ابتدای امسال تاکنون قریب به 1400 قطعه کوچک و بزرگ نیروگاهی ساخته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه