English

بالانس توربین واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس برای اولین بار توسط متخصصان بومی

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از بالانس توربین 320 مگاواتی واحد یک بخار برای اولین بار توسط کارشناسان و متخصصان این نیروگاه خبر داد.

بالانس توربین واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس برای اولین بار توسط متخصصان بومی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین سلیمی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس، صبح امروز (22 آبان ماه) به رسانه ها اعلام کرد: از جمله عوامل بسیار تهدید‌کننده توربین‌ها، بروز ارتعاش در یاتاقان‌ها است که ناشی از آنبالانسی روتور است که تاکنون عملیات بالانس توربین توسط کارشناسان کشور ایتالیا که سازنده آن نیز هستند، صورت می‌گرفت.

نیروگاه بندرعباس

سلیمی با بیان اینکه متخصصان داخلی برای نخستین بار موفق به بالانس این نوع توربین شدند، اظهار کرد: توربین نیروگاه بندرعباس از نوعW27R/2  ساخت ایتالیا و وزن تقریبی 54 تن است و به لحاظ کثرت صفحات بالانس یکی از پیچیده‌ترین انواع توربین‌ها در جهان به شمار می‌رود، بالانس در محل آن ها کاری بسیار دشوار است و همواره انجام عملیات سایت بالانس این توربین توسط کارشناسان ایتالیایی  صورت می‌گرفت که برای اولین بار در نیروگاه بخار بندر عباس، عملیا ت بالانس توربین واحد یک توسط پرسنل خود نیروگاه صورت گرفت. 

نیروگاه بندرعباس1

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس افزود: واحد تولیدی شماره یک نیروگاه به دلیل برخی اشکالات پیش‌بینی نشده و افزایش سطح ویبریشن عمومی یاتاقان‌ها و اهمیت در مدار بودن این واحد، پس از بررسی و انجام محاسبات لازم و با یک مرحله وزنه‌گذاری، ویبریشن یاتاقان‌ها کنترل شد و هم اکنون با حداکثر توان اکتیو و راکتیو با سطح ارتعاشات مجاز و مطابق با استاندارد کارخانه سازنده در مدار است. 

سلمی در پایان خاطر نشان کرد :این عملیات به روش بالانس دو صفحه ای انجام گرفت که در نهایت باعث شد ارتعاشات یاتاقان 4 توربین از عدد 5.7 میلیمتر بر ثانیه به عدد 1.3 میلیمتر بر ثانیه کاهش یابد . همچنین کاهش چشم گیری، در ارتعاشات این یاتاقان در زمان راه اندازی و رسیدن به دور بحرانی ایجاد شد که باعث جلوگیری از ایجاد صدمه به توربین و اتفاقات ناگوار بعدی خواهد شد.

نیروگاه بندرعباس3

شایان ذکر است؛ انجام بالانس توسط پرسنل نیروگاه بندرعباس به سرپرستی دفتر مهندسی و همکاری اداره تعمیرات توربین و بهره برداری بخار صورت پذیرفت و موجب  صرفه جویی اقتصادی بسیاری بالایی برای کشور شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه