English

حسین سلیمی مطرح کرد؛

اثرات سو مازوت سوزی بر تجهیزات نیروگاه بندرعباس/ هزینه ۵۰۰ میلیاردی برای کاهش آلایندگی

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: احتراق سوخت مازوت علاوه پیامدهای زیست محیطی بر تجهیزات نیروگاه بندرعباس نیز آسیب وارد کرده و باعث تحمیل هزینه اضافی می شود.

اثرات سو مازوت سوزی بر تجهیزات نیروگاه بندرعباس/ هزینه 500 میلیاردی برای کاهش آلایندگی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین سلیمی  مدیرعامل نیروگاه بندرعباس روز شنبه (8 آبان ماه) نشست با رسانه ها  از اثرات مخرب سوخت مازوت بر تجهیزات مکانیکی این نیروگاه خبر داد و گفت: بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهبود عملکرد و اقدامات در راستای کاهش آلایندگی ناشی از مصرف اجباری مازوت هزینه شده است.

وی ادامه داد: نیاز است برای تخصیص میزان گاز به هرمزگان که در زمستان افزایش مصرف گاز چندانی ندارد چاره‌ای اساسی اندیشیده شود تا در حق مردم استان اجحاف نشود.

سلیمی تصریح کرد: با توجه به محدودیت های به‌وجود آمده در سال های اخیر جهت تخصیص گاز طبیعی به نیروگاه ها و جایگزین کردن سوخت مازوت، آثار نامطلوب و مخرب آن بر تجهیزات مکانیکی و بویلرها مورد تحلیل قرار گرفته است.

به گفته این مدیر صنعتی احتراق سوخت مازوت در نیروگاه علاوه بر تولید آلاینده های گازی و پیامدهای زیست محیطی بر تجهیزات نیروگاه بندرعباس نیز آسیب وارد کرده و باعث تحمیل هزینه اضافی می شود.

سلیمی در پایان توضیح داد: پس از احتراق ، مازوت ، آلودگی خاکستری بر روی مشعل ها و لوله های بخار به جا می گذارد که باعث کاهش راندمان حرارتی و خوردگی اجزای بویلر می شود که برداشتن آن مستلزم عملیات تعمیرات دوره ای اضافی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه