English

با بیش از ۶۰ درصد صرفه‌جویی ارزی؛

ساخت سیستم کنترل و مانیتورینگ تصفیه‌خانه نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از طراحی و ساخت سیستم کنترل و مانیتورینگ واحد تصفیه‌خانه این نیروگاه در جهت رفع موانع تولید خبر داد.

ساخت سیستم کنترل و مانیتورینگ تصفیه‌خانه نیروگاه بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین سلیمی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از طراحی و ساخت سیستم کنترل و مانیتورینگ واحد تصفیه‌خانه این نیروگاه خبر داد و افزود: در تصفیه‌خانه نیروگاه بندرعباس سه عدد میکس بد جهت تصفیه آب ورودی از تانک‌های ذخیره به سمت تانک‌های مصرف واحد قرار دارد که سیستم کنترل و بهره‌برداری آن بصورت رله‌ای و کنتاکتوری است.

وی ادامه داد: این امر به دلیل شرایط بد آب و هوایی و گذشت زمان و افزایش معایب روزانه، بهره برداری از این واحد را دچار مشکل کرده بود و همچنین محدودیت‌های از قبیل نداشتن کنترل والو جهت  کنترل آب  ورودی میکس بدها و نداشتن مانیتورینگ سطح میکس بدها، شرایط کنترل این سیستم کنترل را مختل کرده بود که نیاز به باز طراحی و ساخت این سیستم بیشتر احساس و امور اجرایی آن در مدت دو ماه به پایان رسید.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به طراحی و ساخت سیستم کنترل و مانیتورینگ واحد تصفیه‌خانه نیروگاه بندرعباس، عنوان کرد: این سیستم کنترل قابلیت افزونگی به جهت اضافه شدن چند صد ورودی و خروجی آنالوگ و دیجیتال را دارد که در فاز دوم پروژه می‌تواند جهت کنترل ادوات دیگر امور شیمی مورد استفاده قرار گیرد.

سلیمی خاطرنشان کرد: طراحی، برنامه‌نویسی کامل plc و مانیتورینگ و طراحی نقشه‌های E plan این سیستم توسط کارشناسان امور ابزار دقیق انجام گرفته است که طراحی و ساخت این سیستم توسط متخصصان این نیروگاه نسبت نسخه خارجی ۶۰ درصد صرفه‌جویی ارزی داشته است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان گفت: نیروگاه برق بندرعباس بزرگترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور است که نقش مهمی در تامین برق کشور و صنایع بزرگ استان هرمزگان ایفا می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه