English

طی هفت ماهه نخست سال انجام شد؛

ساخت و بازسازی یک هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از طراحی، ساخت و بازسازی یک هزار قطعه تخصصی تا پایان مهر ماه امسال در این مجموعه خبر داد.

ساخت و بازسازی یک هزار قطعه تخصصی در نیروگاه بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین سلیمی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس، اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تامین قطعات خارجی، استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل بهترین گزینه برای تامین قطعات جهت تولید برق پایدار در این نیروگاه است که حرکت در مسیر ساخت داخل موجب حمایت از تولیدکننده‌های داخلی، کمک به اشتغال و صرفه‌جویی ارزی خواهد شد.

نیروگاه1

سلیمی گفت: این مجموعه از ابتدای سال تاکنون موفق به بومی‌سازی بیش از ۱۰۰۰ قطعه مهم کوچک و بزرگ نیروگاهی شده است که این نیروگاه علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، گام بسیار مهمی در عرصه افزایش دانش این بخش مهم صنعت برق کشور برداشته است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس تصریح کرد: این تجهیزات فنی شامل قطعات مختلف مجموعه توربو ژنراتور انواع پمپ‌ها، کمپرسورهای فشار قوی فن‌های بویلر ، سانتریفیوژ توربین ، دیسشارژ کیسینگ پمپ آب خنک کن و تجهیزات الکتریک و ابزار دقیق بوده که با کمک تخصص و توانمندی‌های ساخت داخل تامین شده است.

نیروگاه

سلیمی عنوان کرد: در طی این مدت طراحی و ساخت دیسشارژ پمپ آب خنک کن برای اولین بار در نیروگاه بندرعباس انجام شده است که این امر ۵۰ درصد صرفه‌جویی ارزی برای صنعت برق کشور به ارمغان آورده است.

نیروگاه6

سلیمی بیان داشت: در این بازه زمانی قطعات یدکی ولوهای آبشیرین کن، نازل تفلونی و هدر آب پاش آبشیرین کن، قطعات فرم باند اسکرین، توری، قرقره، زنجیر باند اسکرین، هوزینگ مکانیکال سیل، کاسه نمد، قطعات کمپرسور شامل: اینتر کولر سوپاپ ولوها، رینگ پیستون ها، گلندهای روغن، دیافراگم، شاتون، شفت و پیستون کمپرسور فیلترهای هوا جزو قطعات ساخته شده در اداره تاسیسات بوده است.

نیروگاه2

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: در حوزه اداره توربین و ژنراتور نیز در این مدت قطعات محتلف مجموعه توربوژنراتور شامل: پره های ثابت و متحرک، چرخ کورتیس، قطعات مختلف توربین بخاری و گازی پیچ های توربین، سیل ها، یاتاقان ها، قطعات آبندی، ذغال ژنراتور، بازسازی شرودهای توربین گازی، بازسازی کراس فایر تیوب و نگهدارنده کراس فایر، قطعات ولو و واشرهای لاستیکی مسیر”۷۲ آب خنک کن ساخته شده است.

نیروگاه4

سلیمی ابراز داشت: در حوزه های دیگر کارت های الکترونیک سیستم بی ام اس، کلکتور لوله های تزریق کلر و سیل های لابیرنتی توربین نیز طراحی و ساخته شده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان افزود: نیروگاه بندرعباس با ۶ واحد تولیدی و با مجموع ظرفیت یک‌هزار و ۳۲۰ مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه جنوب شرق کشور است و ضمن تولید پایدار انرژی حیاتی برق و پشتیبانی از شبکه سراسری، بخشی از قطعات مورد نیاز خود را با تکیه بر دانش، تجربه و تخصص کارکنان خود طراحی و مورد ساخت و بازسازی قرار می‌دهد.

نیروگاه5

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی