English

سردار اسماعیلی خبر داد:

مصرف نزدیک به ۲ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در اردبیل

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: اردبیلی ها طی هشت ماهه نخست امسال یک هزار و 956 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در بخش های مختلف استفاده کرده اند.

مصرف نزدیک به 2 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سردار اسماعیلی ، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از مصرف یک هزار و 956 میلیون متر مکعب گاز طبیعی طی 8 ماهه سالجاری در استان خبر داد و گفت: مصرف گاز در استان در سال‌های اخیر با توجه به توسعه شبکه گاز و جذب مشترکین جدید، افزایش داشته و هرسال نیز به میزان مصرف به ویژه در فصل زمستان افزوده می‌شود که این مهم بایستی با ارایه الگوهای بهینه مصرف، فرهنگسازی استفاده ایمن از گاز طبیعی، مدیریت شود.

وی علل افزایش مصرف گازطبیعی را سرمای بی‌سابقه در کشور، گسترش شبکه گازرسانی و مهم تر از همه مصرف بی‌رویه برشمرد و افزود: از مردم انتظار داریم در مصرف این نعمت خدادادی صرفه‌جویی کنند تا با مشکل جدی در زمستان امسال روبه‌رو نشویم.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل در رابطه با میزان مصرف گاز طبیعی در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی استان ، افزود: از کل گاز مصرف شده در استان، 984 میلیون متر مکعب مربوط به مصرف خانگی و صنعتی و972  میلیون متر مکعب گاز نیز از سوی نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل مصرف شده است.

اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: این میزان مصرف گاز طبیعی در استان 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته که بخش خانگی و صنعتی با 10 میلیون متر مکعب کاهش و بخش نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل با 143 میلیون متر مکعب رشد مصرف گاز نسبت به سال گذشته مواجه بوده است.

در پایان مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل تامین مستمر و پایدار گاز طبیعی را نیازمند مشارکت مشترکین در رعایت الگوهای مصرف برشمرد و تصریح کرد: افزایش تعداد مشترکان گاز در روند رو به رشد مصرف گاز طبیعی تاثیر داشته است، اما قطعا با رعایت الگوهای بهینه مصرف گاز طبیعی و رعایت دمای رفاه می توانیم در مصرف گاز طبیعی صرفه جویی کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه