English

محمود ادیب:

افزایش میزان صدور روادید ایجاد یک جهش اقتصادی است

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه بیان کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم، توجه ویژه به همسایگان است و این سیاست در وزارت امور خارجه به طور جدی و از طریق وزیر امور خارجه پیگیری می شود.

افزایش میزان صدور روادید ایجاد یک جهش اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمود ادیب مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه در سخنانی بیان کرد: در حال حاضر پس از یک دوره ۲۰ ماهه مربوط به شیوع کرونا و فراگیری واکسیناسیون در دنیا و ایران، روند صدور ویزا در وزارت امور خارجه افزایش پیدا کرده است و هم‌اکنون برای برخی از کشورها صدور روادید را پنج تا ۶ برابر افزایش داده و از ۵۰۰ ویزا به ۳۰۰۰ مورد در روز رسانده‌ایم.

ادیب این سخنان را در نخستین همایش فعالان صنعت گردشگری ایران و عراق در مشهد بیان کرد و افزود: با افزایش میزان صدور روادید در نظر داریم پس از یک دوره توقف ۲ ساله به دلیل کرونا، یک جهش اقتصادی در حوزه تردد و ورود و خروج اتباع خارجه به خصوص در صنعت گردشگری داشته باشیم و همکاران ما در وزارت امور خارجه با همت بالا این کار را آغاز کرده‌اند و امیدواریم این فعالیت‌ها فراگیر شود.

مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه در ادامه اضافه کرد: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم نیز توجه ویژه به همسایگان است و این سیاست در وزارت امور خارجه به طور جدی و از طریق وزیر امور خارجه و بخش‌های تخصصی وزارت‌خانه یعنی اداره‌ کل امور کنسولی پیگیری می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: حتی در دوره ۲۰ ماهه کرونا که تقریبا بخشی از فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی کشور تعطیل شده بود، با برنامه‌ریزی و تعریف برخی فرایندها زنجیره تردد اتباع خارجه قطع نشد و توانستیم با صدور روادید تجاری پس از یک دوره سه تا چهار ماهه از اسفند ۹۸ شرایط رفت و آمد به کشور را فراهم کنیم.

ادیب متذکر شد: پس از آن بود که صدور روادید درمانی آغاز شد که همین موضوع کمک قابل توجهی به سر پا نگه‌ داشتن آژانس‌های گردشگری و شرکت‌های خدمات مسافرتی کشور کرد.

مدیر کل کنسولی وزارت امور خارجه تصریح کرد: روابط مردمی همواره فراتر از روابط سیاسی بین ۲ کشور ایران و عراق برقرار بوده است و دلیل روشن و بارز این موضوع نیز وجود بارگاه‌ و مراقد ائمه اطهار(ع) در کشورهای عراق و ایران بوده که همین مساله عامل پیوند قلب‌های ۲ ملت به حساب می‌آید.

وی تاکید کرد: در مجموع حتی در سخت‌ترین شرایط این روابط در حال گسترش بوده و روز به روز رونق داشته است و از این پس امیدواریم با توسعه ارتباطات مردمی بتوانیم شاهد فرایند لغو کامل روادید میان ۲ کشور باشیم.

ادیب در خاتمه خاطرنشان کرد: در حال حاضر روادید از سوی ایران برای عراقیان از طریق هوایی و زمینی برداشته شده و امیدواریم در دولت عراق نیز هرچه سریع‌تر در این خصوص تصمیم‌گیری شود و پس از لغو روادید هوایی ، روادید زمینی نیز لغو گردد تا ارتباطات مردمی ۲ ملت بیش از پیش گسترش پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه