English

مجید یزدی:

خسارت سرما به تولیدات گیاهی خراسان رضوی، بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریالی می باشد

رییس اداره مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: بیشترین مقدار خسارت سرمازدگی ابتدای سال جاری رخ داد و البته در این دوران‌ به دلیل نبود محصولات زراعی، این بخش دچار خسارت کمتری شده است.

خسارت سرما به تولیدات گیاهی خراسان رضوی، بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد ریالی می باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مجید یزدی رییس اداره مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته از ابتدای سال جاری تاکنون سرمازدگی بالغ بر ۳۰۸۲ میلیارد ریال خسارت به تولیدات گیاهی در خراسان رضوی وارد کرده است.

یزدی در ادامه و با اشاره به ‌خسارت‌های سرمازدگی به محصولات کشاورزی و گیاهی استان متذکر شد: خسارت‌های مذکور در مجموع به ۱۳ هزار و ۳۹۰ هکتار از اراضی استان وارد شده که بیشترین آن هم در بخش باغبانی رخ داده است.

رییس اداره مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: در محصولات باغی نظیر گردو و انار میزان خسارت وارد شده به ترتیب به ‌ارزش ۴۳ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال در مساحتی بالغ بر ۹۲ هکتار و ۴۷۸۱ میلیون ریال در مساحتی حدود ۲۷۵ هکتار بوده است.

وی همچنین اظهار کرد: بیشترین‌ مقدار خسارت در بخش باغبانی هم مربوط به بادام آبی به ارزش بیش از ۲۹۶۸‌ میلیارد ریال بوده است و سطح اراضی خسارت دیده این ‌محصول نیز ۱۱‌ هزار ۸۹۰ هکتار برآورد شده‌ است و علت اصلی خسارت دیدن این محصول حساس بودن بادام آبی به سرماست.

رییس اداره مدیریت بحران و مخاطرات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: بیشترین مقدار خسارت سرمازدگی ابتدای سال جاری رخ داد و البته در این دوران‌ به دلیل نبود محصولات زراعی، این بخش دچار خسارت کمتری شده است.

یزدی در خاتمه و با اشاره به راهکارهای موجود برای جبران خسارت کشاورزان یادآور شد: با توجه به اینکه اکثر محصولات ‌زراعی و باغی استان در صندوق بیمه‌ دارای بیمه‌نامه ‌است، بنابراین بهترین راه استفاده از بیمه محصولات کشاورزی در برابر حوادث غیرمترقبه به منظور جبران‌ خسارات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه