English

محمد میری دیسفانی:

کاهش ۸۰ درصدی برداشت بادام دیم در خراسان رضوی

مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: به دلیل پیامد‌های سرمازدگی اواخر سال گذشته و همچنین استمرار و تشدید خشکسالی و محدودیت تامین آب مورد نیاز باغ ها، شاهد کاهش برداشت بادام بودیم.

کاهش ۸۰ درصدی برداشت بادام دیم در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد میری دیسفانی مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: سرمازدگی و خشکسالی امسال موجب کاهش ۸۰ درصدی برداشت بادام دیم از باغ‌های خراسان رضوی  شد.

میری در ادامه این خبر تصریح کرد: امسال به دلیل پیامد‌های سرمازدگی اواخر سال گذشته و همچنین استمرار و تشدید خشکسالی و محدودیت تامین آب مورد نیاز باغ ها، شاهد کاهش ۴۵ درصدی تولید بادام آبی نسبت به شرایط معمولی و کاهش ۸۰ درصدی تولید محصول در باغ‌های بادام دیم استان هستیم.

 مدیرامور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه افزود: کل میزان تولید بادام امسال در خراسان رضوی پنج هزار و ۴۶۰ تن پیش‌بینی می‌شود، که بر اساس آخرین آمار سطح زیر کشت بادام در استان ۳۲ هزار و ۳۲۵ هکتار است که شامل ۹ هزار و چهار هکتار بادام آبی و ۲۳ هزار و ۳۲۱ هکتار بادام دیم است.

وی همچنین تاکید کرد: مجموعا ۳۰ هزار و ۸۷۳ هکتار از باغ‌های بادام استان خراسان رضوی بارور است و بر این اساس خراسان رضوی جایگاه اول را از نظر سطح زیر کشت بادام در سطح کشور داراست و نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار، کاشمر و گناباد مهمترین مناطق تولید کننده محصول بادام در استان هستند.

میری در خاتمه متذکر شد: در سالیان اخیر تولید محصولات باغی و مقاوم به تنش‌ها به دلیل محدودیت‌های منابع آبی استان و سیاست‌های الگوی کشت و از طرفی درآمدزایی مناسب‌تر نسبت به محصولات زراعی توسط بهره برداران بخش کشاورزی توسط باغداران مورد توجه بیشتری قرار گرفته است و در کنار مبحث توسعه باغ‌ها به شیوه اصولی، ارتقای محصول از نظر کمی و کیفی از مهمترین اولویت‌های جهاد کشاورزی خراسان رضوی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه