English

حسین موسوی نژاد:

مشکل جدی مرغداران خراسان رضوی تاخیر در تحویل نهاده‌ها است

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی بیان کرد: برخی اقلام نهاده‌های خریداری شده هنوز به صورت کامل تحویل داده نشده است و متاسفانه دچار بحران جدی برای تامین ذرت و کنجاله سویا در استان هستیم.

مشکل جدی مرغداران خراسان رضوی تاخیر در تحویل نهاده‌ها است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین موسوی نژاد مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: تاخیر فراوان در تحویل نهاده‌های دولتی مشکل جدی مرغداران زیر پوشش این اتحادیه در استان است.

موسوی نژاد در ادامه این خبر اضافه کرد: حدو یک ماه است که سامانه بازارگاه در بارگذاری، تخصیص و تحویل نهاده دچار مشکل شده است، به طوری که هنوز ذرت سهمیه آبانماه مرغداران در سامانه بارگذاری نشده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: این در حالی است که تامین به موقع نهاده‌های دامی از ضروریات فعالیت در این بخش است و مرغ گرسنه داخل قفس، چنین بی نظمی‌هایی را درک نمی کند و هرگونه مشکل و اختلال در تامین نهاده برای حوزه تولید مشکل آفرین است.

وی در ادامه گفت: بعضا برخی اقلام نهاده‌های خریداری شده برای ماههای مرداد، شهریور و تیرماه هم هنوز به صورت کامل تحویل داده نشده است و متاسفانه دچار بحران جدی برای تامین ذرت و کنجاله سویا در استان هستیم که باید چاره اندیشی موثری در این زمینه صورت گیرد.

موسوی نژاد متذکر شد: به عنوان نمونه مبالغ مربوط به نهاده شهریورماه از ۲ ماه پیش توسط مرغداران واریز شده است اما هنوز تبدیل به نهاده و تخصیص آن نشده است و این وضعیت در حالی رغم می خورد که مرغدار ناچار به تامین نهاده از بازار آزاد و افزایش هزینه‌های تولید است، حال آنکه محصول خود را باید به نرخ مصوب به بازار عرضه کند و همین امر تولیدکنندگان را دچار مشکل می کند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار خراسان رضوی افزود: در تمام دنیا نرخ سود لحاظ شده برای محصولات و تولیدات کشاورزی ۳۰ درصد است، در حالی که قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ برای مرغدار ۱۸ هزار تومان است و با لحاظ ۱۵ درصد سود باید هر کیلوگرم ۲۰ هزار تومان در محل مرغداری عرضه شود، قیمت مصوب این کالا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است.

موسوی نژاد در خاتمه خاطرنشان کرد: سامانه بازارگاه به صورت متمرکز از تهران مدیریت و کنترل می‌شود و استانها نقشی در آن ندارند، تاکید کرد: دولت باید برای حمایت از تولیدکنندگان اقدام به حل مشکل موجود نموده و از هرگونه تاخیر در تحویل نهاده های مرغی جلوگیری کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه