English

محمدرضا اورانی:

خرید یک میلیون راس دام سبک از عشایر کشور در سال جاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سهم خراسان رضوی از محل خرید دام سبک، ۱۰۰ هزار راس است، اما با مکاتبه استاندار خراسان رضوی و موافقت وزیر جهاد کشاورزی برای خرید ۲۰۰ هزار راس دام سبک روستایی در استان اخذ شده است.

خرید یک میلیون راس دام سبک از عشایر کشور در سال جاری

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اعلام کرد: با مساعدت استاندار خراسان رضوی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، امسال سه محموله ویژه از نهاده‌های دامی شامل ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن، ۹ هزار و ۷۱۷ تن و ۴۶ هزار تن وارد استان شد و محموله چهارم نیز که اخیرا به استان اختصاص یافته شامل ۵۰ هزار تن جو، ۵۰ هزار تن ذرت و ۲۰ هزار تن کنجاله سویاست که بین دامداران توزیع شده است.

محمدرضا اورانی در ادامه این خبر بیان کرد: امسال قرار است در کل کشور یک میلیون راس دام سبک از عشایر خریداری شود که سهم خراسان رضوی از این محل ۱۰۰ هزار راس است، اما با مکاتبه استاندار خراسان رضوی موافقت وزیر جهاد کشاورزی برای خرید ۲۰۰ هزار راس دام سبک روستایی در استان اخذ شده است تا بتوان ذخایر راهبردی استان و کشور را تامین کرد که این مهم در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی یکی از مشکلات بخش کشاورزی را کمبود سرمایه گذاری دانست و ادامه داد: در حوزه توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۹۱، ۱۱۰ هزار هکتار در استان مجهز به این سامانه شده، اما از سال ۱۳۹۲ تا پایان سال ۱۳۹۹، فقط ۷۰ هزار هکتار به این بخش اضافه شده است.

وی همچنین تاکید کرد: توزیع نهاده دامی در خراسان رضوی نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته در حالی که این استان جزء استانهایی بوده که بین ۴۰ تا ۷۰ درصد کاهش بارندگی در سال جدید داشته است.

اورانی همچنین عنوان کرد: در ۲ سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی ۲۰۰ میلیارد تومان به اصلاح و بهبود شیوه‌های آبیاری سطحی و سنتی اختصاص یافت که از این محل ۲ هزار کیلومتر راه انتقال آب با لوله ایجاد شد، پارسال هم با مساعدت استاندار و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ۱۰۰ میلیارد تومان صرف ایجاد خرید برای انتقال آب به بخش کشاورزی شد و طول این مسیر را افزایش داد.

وی در ادامه تصریح کرد: در بخش توسعه مکانیزاسیون، از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲، کل اعتباری که به این بخش اختصاص یافته است، پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده، اما از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹، ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات و از ۲۰ فروردین ماه تاکنون نیز ۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: در سال ۱۳۹۲ سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان ۱۱۶ هکتار بود که امروز به ۴۳۳ هکتار رسیده و برای ایجاد ۶۰۰ هکتار گلخانه دیگر در خراسان رضوی متقاضی وجود دارد که در انتظار ابلاغ تسهیلات هستیم.

اورانی در خاتمه خاطر نشان کرد: برای نخستین بار امسال در قانون بودجه ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار به احیا و مرمت قنوات در کشور اختصاص یافت که از این محل ۴۸ میلیارد تومان به خراسان رضوی اختصاص یافت و افزون بر این ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات خشکسالی و ۲۹.۵ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استان نیز به آن اضافه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی