English

از رویا تا واقعیت مسکن مهر در شهرستان کنگاور

مسکن مهر و مشکلات آن هنوز گریبانگیر بسیاری از مردم به خصوص در شهرستان های کوچکترین مثل کنگاور است و به رغم وعده و وعیدها گویا قرار نیست حل شود .

از رویا تا واقعیت مسکن مهر در شهرستان کنگاور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مسکن مهر و مشکلات آن هنوز گریبانگیر بسیاری از مردم است و گویا قرار نیست حل شود .خصوصا در شهرستان ها که شهروندان را در راهرو ادارات عریض و طویل دولتی سرگردان و هر روزه با معضلات بیشتر دست و پنجه نرم میکنند از جمله حاشیه نشینی و توسعه حلبی آبادها دربعضی بخش های استان کرمانشاه که نمیتوان آنرا نادیده گرفت.

مسکن مهر  مجتمع‌های مسکونی هستند که ساختشان در دولت محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت ایران آغاز شد و هدف از این طرح خانه‌دار کردن قشرهای کم درآمد و تزریق روحیه نشاط به جامعه بود . 

این طرح پس از افزایش شدید بهای مسکن در ایران شروع شد و در واقع دولت برای تأمین مالی این طرح از بانک مرکزی قرض کرد که منجر به رشد نقدینگی و افزایش تورم شد بطوریکه جامعه کارگری و حتی کارمندی دیگر توان خرید خانه را ندارند.

طرح "مسکن مهر" از سال 86 با هدف خانه‌دار کردن قشر کم‌درآمد در دولت نهم آغاز شد و 6 سال بعد یعنی در سال 92 بیش از یک میلیون واحد از 2 میلیون واحد هدف‌گذاری شده، ساخته و تحویل متقاضیان شد. دولت دهم حدود 800 هزار واحد مسکن مهر را با پیشرفت 70 درصدی به دولت یازدهم تحویل داد. در چهار سال دولت یازدهم نیز مسکن مهر به پیشرفت فیزیکی 96 درصدی رسیده و دولتی‌ها وعده اتمام آنرا تا پایان سال 96 داده‌اند که انهم حاصل نشد .

در استان کرمانشاه هم مشکلات زیادی بابت تحویل مسکن مهرها به شهروندان داشته و گاهی شکایت مختلفی از سوی شهروندان صورت گرفته است . در این بین شهرستان کنگاور بیشتر با قسمت تحویل مسکن ها درگیر هستند و شهروندان به شدت معترض هستند .و عده ای از شهروندان خواستار شنیدن صدایشان توسط دولت اقای ابراهیم رییسی هستند .

بیش از شش سال پیش در محله غم تسلی کنگاور که جزو مناطق محروم کنگاور هم بود دولت تصمیم گرفت که آن محله را تخریب کند و به ساکنین منطقه قول مسکن مهر را داد و ظاهرا در حال حاضر نه به فضای باز تبدیل شده و نه برنامه ای برایش داشته اند و همانطور مخروبه باقی مانده است .

مردم نیز در ابتدا مخالفتی نکردند حتی همکاری نیز داشتند تا طرح اغاز شد و مسکن مهر ها ساخته شدند اما بعد از شش سال هنوز مسکن مهر ها تحویل بسیاری از مردم نشده است و مردم را هر روز دست بسر میکنند و حتی جواب شفافی نمیدهند و گویا بین شهرداری و مسکن شهرسازی و پیمانکار وقت توافق حاصل نشده است .

بیش از چند صد نفر را در مسکن مهر آواره شده اند. این طرح خوب و اثرگذاری  بود ولی اگر نتوانیم نارسایی‌های آن را برطرف کنیم اهانت به مردم این منطقه است، مردم مسکن مهر روزانه مشکلات و مطالبات این منطقه را پیگیری می کنند که باید حل مشکلات این منطقه در دستور کار قرار بگیرد هر روز مردم را بین این سه ارگان پاسکاری میکنند.

در بحث مشکلات مسکن مهر از راه و شهرسازی استان به عنوان متولی مسکن مهر انتظار میرود که این اندازه اطاله زمانی نداشته ، همه آستین‌ها را بالا زده و حل مشکلات مسکن مهر را در دستور کار قرار دهید، ناشایست است که بحثی را مطرح و برای مردم نتیجه نداشته باشد.

 با مراجعه مردم به شهرداری، این ارگان ادعا میکند مشکلات مسکن مهر به این ارگان ارتباطی ندارد و به مسکن و شهرسازی مربوط است بعد از مراجعه به مسکن وشهرسازی درمیابند که اسناد واگذاری اماده نیست و بعد هم مردم را به پیمانکار حواله میکنند و ایشان هم ظاهرا مشکل را به بودجه میبندد و همان حرفای تکراری که از بالا تامین اعتبار نشده است .

در این میان سرگردانی مردم بیش از هر چیز مشهود است و گویا به هیچ ارگانی مربوط نیست ای کاش خانه های این بندگان خدا را تخریب نمیکردند تا جایی بدون دغدغه اجاره بها و اسباب کشی های فصلی داشتند  

شش سال زمان زیادی است که شما را سر بدوانند و کسی جوابتان را ندهد اما ظاهرا دست مردم کوتاه و خرما مسئولان امر نیز همچنان بر نخلی است.

مسکن مهری که یک طرح خوب بود به یک معظل و مشکل در حاشیه شهرها تبدیل شده که باید فکر عاجلی در حد مقدورات استان برای مسکن مهر کنگاور انجام شود.

امیدواریم همه مسئولان ورود پیدا کرده و در یک بازه زمانی مشخص مشکلات مسکن مهر را به صورت جهادی و اثرگذار برطرف کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه