English

کریمی:

توقف فعالیت باشگاه شهرداری خسارت بزرگی است

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توقف فعالیت باشگاه شهرداری خسارت بزرگی است، گفت: امید است رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه باشگاه شهرداری توسط شورای پنجم و شهردار ‏منتخب مورد توجه ویژه قرار بگیرد .‏

 توقف فعالیت باشگاه شهرداری خسارت بزرگی است

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر کریمی در آیین تجلیل از هیات‌های ورزشی شهرستان اراک با بیان اینکه تمامی استعدادهای ورزشی باید در حوزه ورزش مورد توجه قرار بگیرد و فضایی عادلانه در خصوص امکانات و اعتبارات در اختیار رشته های مختلف قرار داشته باشد، افزود: ورزش امروز بستری است که ضامن حفظ سلامت جامعه است و به طور خاص ورزش همگانی نقش مهمی در حفظ سلامت آحاد جامعه داراست.

وی ورزش را در حوزه قهرمانی از عوامل مهم رشد غرور ملی دانست و گفت: افتخارآفرینی جهانی یک ورزشکار زمینه ساز غرور ملی است، در واقع ورزش امروزه عامل رقابت کشورها برای افزودن به غرور ملی است و کشورهایی که جمعیت اندکی دارند، میلیاردها دلار برای ورزش هزینه می کنند تا این ظرفیت را در اختیار کشور خود قرار داده و بتوانند در سطح دنیا کسب وجهه کنند.

کریمی با بیان اینکه قطعا باید در سیاستگذاری و پیشبرد امور ورزش به ورزش همگانی در راستای پر کردن مفید اوقات فراغت مردم و تامین سلامت آنان و افزایش نشاط در زندگی شهرنشینی توجه کرد، گفت: البته این توجه باید در همه ورزش ها بویژه ورزش قهرمانی به صورت عادلانه اجرایی شود، چراکه توجه ویژه به چند ورزش خاص ورزشکاران حرفه ای در دیگر رشته های ورزشی را دچار بی انگیزگی می کند. تمامی استعدادهای ورزشی باید در فضای مناسب رشد داده شوند و این حق همه جوانان است.

وی بر آثار مفید سرمایه گذاری در حوزه ورزش در سطح کلان کشور تاکید کرد و افزود: اختصاص 27 صدم درصد از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده در برنامه ششم توسعه تصمیم مهمی برای ورزش بود. اجرای این مهم سالانه مبالغ قابل توجهی را در سطح ملی در اختیار ورزش قرار می دهد و با افزایش سالانه درآمد مالیات بر ارزش افزوده، این رقم نیز افزایش می یابد و برای توسعه فضاهای ورزشی و حمایت از ورزش در کشور مفید خواهد بود.

کریمی با بیان اینکه اراک علیرغم برخورداری از 50 درصد جمعیت استان و ذخیره ارزشمندی که از استعدادهای ورزشی دارد و شاهد حضور قهرمانان ورزشی است، اما به میزان متناسب با جمعیت خود از امکانات ورزشی برخوردار نیست افزود: این امکانات در اراک حتی در مقایسه با بسیاری از شهرستان های استان به مراتب کمتر است و شهری همچون داوودآباد با برخورداری از 10 هزار نفر جمعیت فاقد حتی یک سالن ورزشی است.

وی با تاکید براینکه افزایش امکانات ورزشی در روستاهای شهرستان اراک نیز ضروری است افزود: ورزشکاران حرفه ای در برخی روستاهای اراک از هرگونه امکانی برای تمرین بی بهره هستند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای رفع این مشکلات در سطح کلان تلاش خواهم کرد، به دغدغه این روزهای ورزشکاران و مردم اراک در خصوص عدم فعالیت باشگاه شهرداری اشاره کرد و گفت: توقف فعالیت این باشگاه خسارت بزرگی است. زمانی که شهردار بودم این باشگاه تاسیس شد چرکه اعتقاد دارم به اینکه شهرداری باید به حوزه های ورزشی اجتماعی فرهنگی ورود پیدا کند.

کریمی افزود: امید است رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه باشگاه شهرداری توسط شورای پنجم و شهردار منتخب مورد توجه ویژه قرار بگیرد و این چراغی که روشن شده و سالها در رشته های مختلف ورزشی امید ایجاد کرده پرفروغ تر شده و به رونق شهرستان و استان کمک کند.

وی ورزش را نیازی گسترده عنوان کرد که در تمامی کشورها مورد حمایت دولت هاست و گفت: ایجاد باشگاه ها در کشورهای مختلف عمدتا توسط اسپانسرهای اقتصادی انجام می شود و صنایع این رسالت اجتماعی را برعهده دارند و در ایران نیز این مهم باید مورد توجه قرار بگیرد.

کریمی گفت: در افق بلندتر باید ورزش را به سمتی سوق دهیم که در مقوله اقتصاد ورزش باشگاه های حرفه ای هزینه خود را تامین کرده و گردش مالی خودکفا داشته باشند و حتی به صورت سهامی عام اداره شوند تا باشگاه در عین برخورداری از اسپانسرها با گردش مالی مناسب به فعالیت خود ادامه دهد. در این شرایط دولت توان خود را بر توسعه زیرساخت های ورزشی و حمایت قانونی از ورزشکاران متمرکز می کند تا ورزشکاران بویژه در حوزه قهرمانی و پس از دوران قهرمانی از دغدغه های مختلف زندگی اعم از ازدواج و کار و تحصیل آسوده بوده و از این امور محروم نشوند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بیمه قهرمانان ورزشی گفت: سن قهرمانی سن کوتاهی است و پس از آن فرد وارد مرحله ای می شود که نیازمند حمایت است. دولت باید به این مهم بپردازد و امکانات قانونی خود را در این شرایط متمرکز کند و از سوی دیگر فعالیت های قهرمانی مورد حمایت های مردمی و اسپانسرینگ قرار بگیرد.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه