English

محمد نوذری:

همه طرح ها در کنار ملاحظات فنی باید پیوست پدافندی داشته باشند

استاندار ایلام با اشاره به اینکه همه طرح ها در کنار ملاحظات فنی و اجتماعی باید پیوست پدافندی داشته باشند،گفت: سند جامع مبنا و اساس پدافند غیرعامل قرار گیرد.

همه طرح ها در کنار ملاحظات فنی باید پیوست پدافندی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری استاندار ایلام در دیدار با مشاور ارشد رئیس پدافند غیرعامل کشور، با تبریک هفته پدافند غیرعامل افزود:امروزه مبانی جنگ ها عوض شده، دیگر نمی توان با تکمیل سخت افزاری از زیرساخت ها و ساختارهای کشور محافظت کرد، بلکه باید زیرساخت های کشور و استان در حوزه جنگ های سایبری و ملاحظات آن نیز تقویت شود.

وی با بیان اینکه امروزه جنگ سایبری واقعیتی است که برای مقابله با آن باید برنامه محور بود، اظهار داشت: همه طرح ها و اقدامات در کنار ملاحظات فنی و اجتماعی باید پیوست پدافندی نیز داشته باشند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه سند جامع پدافند غیر عامل در استان تدوین شده و ضرورت دارد این سند مبنا و اساس کار قرار گیرد، تصریح کرد: تدوین سند توسعه پدافند غیر عامل استان یک کار خوب و از ضروریات بود که باید برنامه های این حوزه منطبق با این سند و چشم انداز آن  در حوزه های مختلف آب شرب، توسعه مرز، اربعین، صنایع استان وغیره تدوین شود.

نوذری خاطرنشان کرد: این سند زیربنای خوبی برای توسعه مسائل پدافندی در استان شده  که باید تمام ساختارها، زیرساخت ها و ملاحظات پدافندی در آن دیده شود.

وی با بیان اینکه استان ایلام بخاطر شرایط خاص مرزی بودن، وجود منابع نفت و گاز، تردد زوار و غیره  باید در حوزه مسائل پدافند غیر عامل بطور ویژه دیده شود و اعتبارات لازم در این حوزه تزریق شود، تاکید کرد: رعایت الزامات پدافند غیر عامل در استان مرزی ایلام  با 430 کیلومتر مرز که چالش های خاص خودش را دارد و سالانه محل تردد بیش از 8 میلیون زائر است و دومین منابع گازی و سومین منابع نفتی کشور را دارد،  یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

استاندار ایلام با بیان اینکه هر چه در حوزه زیرساخت های پدافند غیرعامل هزینه شود نتایج مطلوبی را بدنبال دارد و هزینه های امنیتی را کاهش می دهد، اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیر عامل استان را مطلوب ارزیابی کرد.

همچنین مشاور ارشد رئیس پدافند غیر عامل کشور نیز در این دیدار از  همراهی و توجه استاندار به  زیرساخت ها و ملاحظات پدافند غیرعامل تقدیر و تشکر کرد و گفت: پدافند غیر عامل بعنوان یک اصل اساسی امروزه در کانون توجه جهانی است و آگاهی بخشی رسانه ها و صدا وسیما به مردم یک ضرورت است که می تواند منجر به   آرامش در جامعه شود.

شاوردی  با اشاره به حوادث اخیر و اختلال در توزیع بنزین در جایگاه‌های سوخت، اظهار داشت: اهمیت اقدامات پدافندی و فضای سایبری یکی از ضروریات جامعه امروز است که باید با نگاه کارشناسی و دقیق مورد توجه قرار گیرد.

شاوردی، مدیریت حوادث  نسبت به صنایع و امورات پرخطر را یکی از ضرورت‌های امروز جامعه جهانی دانست و تصریح کرد: تلاش می شود با برنامه محوری، مدیریت افکار عمومی و سرعت در پاسخ به بحران، جوسازی، جنگ روانی و شایعات دشمن، خنثی و تدابیر لازم برای حل موضوع بکارگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه