English

استاندار ایلام:

وصول مالیات و مطالبات مالیاتی یک الزام است/ نگاه به فرهنگ کار باید اصلاح شود

استاندار ایلام با اشاره به اینکه وصول مالیات و مطالبات مالیاتی یک الزام است و کشاورزی استان ظرفیت خوبی برای اشتغالزایی دارد،گفت:جذب تسهیلات سفر رئیس جمهور بیش از 9 هزار شغل ایجاد می کن و نگاه به فرهنگ کار باید اصلاح شود.

وصول مالیات و مطالبات مالیاتی یک الزام است/ نگاه به فرهنگ کار باید اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری استاندار ایلام در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اینکه در سفر رئیس جمهور مطالبه گری ما اولویت هایی بود که در چهار حوزه کشاورزی، نفت و گاز، اربعین و گردشگری دسته بندی شدند، افزود: مصوبات خوبی در استان به تصویب رسیده، برای اینکه اجرایی شوند دبیرخانه ای تشکیل شده، ضرورت دارد مدیران پیگیری های لازم را در دستگاههای خود انجام دهند.

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت ها و اولویت های استان کشاورزی است که فرصت بسیار خوبی برای اشتغالزایی دارند، اظهار داشت: با توسعه پروژه های جهش تولید می توان شاهد رونق محصولات کشاورزی، افزایش تولید و توسعه اشتعال جوانان شد.

استاندار ایلام از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خواست در نشستی که قرار است در حضور معاون اول رئیس جمهور بزودی برگزار شود پروژه های انتقال آب کشاورزی  و جذب اعتبارات و تسهیلات تکمیل سامانه گرمسیری را پیگیری کند.

نوذری به توجه ویژه رئیس جمهور به پروژه های اشتغالزایی در ایلام اشاره و تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به استان یک هزار و 860 میلیارد تومان تسهیلات به حوزه اشتغال اختصاص یافت که باید به صورت ویژه پیگیری و محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک با جذب این میزان اعتبار برای حدود 9 هزار نفر تسهیلات 200 میلیون تومانی اشتغال فراهم خواهد امد که می تواند برای 9 هزار خانواده اشتعال ایجاد کند.

استاندار ایلام با انتقاد از تعاریف مفهومی کار و اشتغال در کشور گفت: با وجودی که تسهیلات زیادی سالانه به بخش اشتعال تزریق می شود، اما همواره آمار بیکاران تغییری نمی کند، ضرورت دارد با افزایش نظارت ها از انحراف در پرداخت تسهیلات اشتعالزایی جلوگیری بعمل آید.

نودری با بیان اینکه در چرخه اشتعالزایی بسیاری از کشورهای توسعه یافته مشاغل خانگی و خرد سهم زیادی در رفع بیکاری و افزایش تولید دارند، خواستار اصلاح فرهنگ کار در استان، برنامه ریزی هدفمند برای توسعه مشاغل خرد و خانگی  و بهره گیری از ظرفیت های استان شد و گفت: دستگاه های نظارتی بر روند جذب تسهیلات نظارت و اجازه انحراف تسهیلات را ندهند.

وی از جوانان و تحصیل کرده ها خواست نوع نگاه خود را به کار و استخدام صرفا در دستگاه دولتی را کنار بگذارند و با بهره گیری از اندوخته های خود و تسهیلات دولتی زمینه اشتعال خود و اطرافیان را فراهم آورند.

استاندار ایلام با بیان اینکه وصول مالیات و مطالبات مالیاتی یک الزام است، گفت: مطالبات و درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در استان باید هرچه سریعتر محقق شود.

وی همچنین به بحث فروش اموال مازاد دولتی اشاره کرد و گفت: چندین مکاتبه با مرکز انجام شده که باید اموال شناسایی و اقدام لازم انجام شود.

نوذری همچنین از بانک های عامل خواست با تعامل بیشتر در پرداخت تسهیلات اشتغال توسعه روستایی برای ایجاد مشاغل خانگی با نهادهای حمایتی همکاری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه