English

استاندار ایلام:

آگاه سازی مردم از آسیب های ناشی ازعدم واکسیناسیون،مهمترین وظیفه مسئولان است

استاندار ایلام با بیان اینکه مهمترین موضوع امروز ما آگاه سازی مردم از آسیب های ناشی از عدم واکسیناسیون است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یک اقدام اساسی به منظور افزایش میزان واکسیناسیون و ایمن سازی جامعه اطلاع رسانی و اقناع سازی لازم را به انجام رساند.

آگاه سازی مردم از آسیب های ناشی ازعدم واکسیناسیون،مهمترین وظیفه مسئولان است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری استاندار ایلام در نشست ستاد استانی کرونا از آموزش و پرورش خواست با فرهنگ سازی و اعتمادآفرینی زمینه توسعه واکسیناسیون در جامعه دانش آموزی و والدین آنها را فراهم آوردو افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی در یک نشست تخصصی راهکارهای لازم را برای بازگشایی مدارس و چرایی عدم استقبال از واکسیناسیون را بررسی و جهت اقدام لازم به ستاد کرونا اعلام کنند.

وی از معاون سیاسی و امنیتی خواست فرماندارانی که عملکرد مطلوبی را در زمینه واکسیناسیون داشته اند تشویق شوند، اظهار داشت: فرمانداران با برنامه ریزی، سازوکاری را برای ترغیب دانش آموزان به زدن واکسن را ایجاد و اقدامات لازم به بعمل آورند.

استاندار ایلام بر تشکیل تیم واکنش سریع برای مداخله در امور به منظور کنترل اوضاع و بهبود شرایط تاکید و تصریح کرد: رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک و همه اقداماتی که منجر به ایجاد سطحی از ایمنی در افراد و جامعه می شوند باید در دستور کار قرار گیرند.

نوذری با انتقاد از روند ارائه آمار ها به مرکز، خواستار ارائه آمار دقیق در روند رعایت پروتکل ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی شد و خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از 44 درصد استان هر دو دوز واکسن را تزریق کرده اند که اگر این میزان به بالای 75 درصد برسد، وضعیت مطلوبی را ترسیم می کند.

استاندار ایلام به شرایط دورکاری کارمندان اشاره کرد و گفت: ملاک و مبنای تصمیمات ما در خصوص دورکاری مصوبات ستاد ملی کرونا و اطلاعیه های سازمان امور اداری و استخدامی است.

نوذری با بیان اینکه دورکاری برای مادران باردار و مادرانی که بچه زیر6 سال دارند یک ساعت در روز خواهد بود و با توسعه واکسیناسیون محدودیت های هوشمند نیز اجرایی می شوند، افزود:دورکاری فقط شامل حال زنان باردار و مادران دارای کودک زیر 6 سال تعلق می گیرد و مابقی افراد باید در سرکار خود حاضر شوند.

وی  در خصوص دورکاری افراد دارای بیماری زمینه ای و مادران دارای کودک دبستانی نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه مصاحبه هایی از سوی افراد مختلف منتشر می شود و اعتبار قانونی همچون مصوبات ستاد ملی کرونا ندارد، نمی توانیم برای این افراد دورکاری اعمال کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه