English

استاندار ایلام:

ایمن سازی جامعه رسیدن به مرز ۷۵ درصد واکسیناسیون دز دوم است

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ایمن سازی جامعه رسیدن به مرز 75 درصد واکسیناسیون دز دوم است،گفت: کاهش میزان فوتی ها نتیجه اعتماد به واکسیناسیون است و فرمانداران می بایست طرح شهید سلیمانی و همیاران سلامت را تقویت کنند.

ایمن سازی جامعه رسیدن به مرز 75 درصد واکسیناسیون دز دوم است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری استاندار ایلام در نشست ستاد کرونای استان  با بیان اینکه میزان پوشش واکسیناسیون دانش آموزان رضایت بخش نیست، افزود: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید با حساسیت خاصی پیگیری شود و رسانه ها با تولید محتوا و برنامه های فرهنگی زمینه‌های توسعه واکسیناسیون، اعتماد عمومی و اقناع سازی مردم را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در کشور راهی جز توسعه واکسیناسیون نداریم،اظهار داشت: طبق سند ملی واکسیناسیون تاکنون  80 درصد مردم ایلام دُز نخست و 51  درصددُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و ایمن سازی جامعه رسیدن به مرز 75 درصد واکسیناسیون دز دوم است که انتظار می رود با تلاش مجموع دانشگاه علوم پزشکی، همکاری مردم و اطلاع رسانی دقیق این میزان افزایش یابد.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه وضعیت استان شکننده است و تجمعات خطرآفرین در مکان‌های عمومی، آرامستانها و غیره زمینه ساز شروع پیک ششم خواهد بود، تصریح کرد: علی رغم اینکه در کاهش میزان فوتی ها وضعیت خوبی را طی می کنیم که نتیجه اعتماد به واکسیناسیون و تلاش کادر درمان است، اما روند افزایش مبتلایان و بستری ها به بالاترین حد رسیده که نیازمند فرهنگ سازی، تولید محتوا و همکاری و همراهی مردم در رعایت پروتکل ها و اجرای دستور العمل هاست.

نوذری به وضعیت قرمز شهرستان‌های چرداول و دره شهر اشاره و از همه فرمانداران خواست با برنامه ریزی و بهره گیری از ظرفیت های طرح شهید سلیمانی  و اهتمام در بیمار یابی و نیز طرح همیاران سلامت زمینه کنترل وضعیت موجود و بهبود شرایط را فراهم آورند.

وی با بیان اینکه چنانچه طی ماه آینده واکسیناسیون عمومی استان از مرز 75 درصد عبور کند،ایمنی نسبی ایجاد خواهد شد،خاطرنشان کرد: محدودیت های کرونایی و دورکاری کارکنان متناسب با دستورالعمل های نقاط قرمز و شرایط رنگ بندی ها اجرا می شود.

 استاندار ایلام با انتقاد از میزان پوشش واکسیناسیون دانش آموزان در استان نیز تاکید کرد: تنها 71 درصد دانش آموزان استان دُز نخست کرونا را تزریق کرده اند که با تلاش اداره آموزش و پرورش و همکاری دانشگاه علوم پزشکی این آمار باید از میانگین کشوری( 83 درصد) عبور کند.

 وی از آموزش و پرورش استان خواست  با ایجاد رقابت انگیزشی و سیاست های مشوقانه بین مدیران مدارس نسبت به افزایش تزریق واکسن در دانش آموزان اقدام کند.

نوذری با تاکید بر رعایت قوانین موضوعه در بازگشایی مدارس و دانشگاهها، گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید با حساسیت خاصی پیگیری شود و در مناطق قرمز همچنان مدارس در بستر سامانه شاد فعالیت نمایند.

وی از همه فرمانداران خواست از تجمعات خطر افرین ممانعت بعمل آورند و با نظارت میدانی بر امور و پیگیری مباحث مختلف درمانی و انجام واکسیناسیون تا فروکش کردن بیماری  و ایمنی جامعه اقدامات لازم را بعمل آورند.

استاندار ایلام به شروع فصل سرما، شیوع آنفلوآنزا و فصل سرماخوردگی اشاره و رعایت مسائل ایمنی را ضروری دانست واز فرمانداران، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی استان و سایر دستگاه‌های مرتبط خواست آمادگی لازم را برای مقابله با شرایط احتمالی را داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به شایعات در خصوص تاثیر مصرف مواد مخدر بر کرونا، گفت: رسانه ها، صدا و سیما و نخبگان ضرورت های ایمن سازی جامعه را از طریق واکسیناسیون تبیین و از عموم مردم خواست از دامن زدن به شایعات خودداری کنند.

استاندار ایلام  با تاکید بر حضور مستمر فرمانداران، روسای مراکز درمانی و فرماندهان نواحی سپاه شهرستان‌ها در جلسات کرونا، تصریح کرد: رسانه ها، صدا و سیما، فعالین فرهنگی و فصای مجازی، نخبگان واساتید دانشگاه، سازمان‌های مردم نهاد و معتمدین با تولید محتوا و برنامه های فرهنگی در زمینه‌های توسعه واکسیناسیون، اعتماد عمومی و اقناع سازی مردم اقدام لازم را فراهم آورند.

گفتنی است هم اکنون شهرستان های چرداول و دره شهر در وضعیت قرمز، ایلام، آبدانان، چوار و ایوان در وضعیت نارنجی و شهرستان های دهلران، بدره، سیروان، ملکشاهی، هلیلان و مهران نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه